CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Trasig cirkulationspump  (läst 1890 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Strandraggarn

Trasig cirkulationspump
« skrivet: juni 18, 2014, 22:45:32:32 »
Hej!

Efter 3 säsonger med vår cirkulationspump från J&F Fritid gav den upp nyligen. Den började låta förfärligt illa och jag antar att den skar då den slutade funka. Hörde bara ett surrljud förmodligen från strömmen.
Vet ni någon som lagar såna här pumpar?
Jag har redan köpt en ny (samma modell) från J&F Fritid på 1 hk, men det kanske blir aktuellt att byta den om ett gäng säsonger, så då kan det vara bra med en fixad pump.

Jag antar att det är lagren som behöver bytas.

Jag bor i Avesta, vart är närmaste serviceverkstad eller butik som tillhandahåller lager till denna pump?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Trasig cirkulationspump
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2014, 23:54:46:46 »
Om det är kullager så är det väl god chans att hitta standardlager som passar hos någon firma som säljer lager och andra industriförnödenheter. Men problemet kan ju vara att byta dem. En del maskiner i billiga prisklasser är ju numera tyvärr inte gjorda för att kunna repareras, man limmar ihop i stället föer att sätta skruvar eller bultar o.s.v.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag