VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Stålpool Svenska poolfabriken  (läst 8150 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kinkla

Stålpool Svenska poolfabriken
« skrivet: mars 13, 2012, 21:43:34:34 »
I dag kom grävaren och vi är igång!

Vi kommer att bygga en 4x8 meters stålpool från Svenska poolfabriken, hörntrappa, värmepump och lamellskydd.


Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Stålpool Svenska poolfabriken
« Svar #1 skrivet: mars 13, 2012, 22:51:18:18 »
Va kul!!  <antman>
Bad i slutet på maj, kanske?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Kinkla

SV: Stålpool Svenska poolfabriken
« Svar #2 skrivet: mars 14, 2012, 20:28:05:05 »
Dag två och vi har hittat berg. Sitter just och funderar på om vi ska höja poolen två decimeter över nivån på altanen och bygga ett trappsteg samt flytta fram den två meter längre ned i slänten eller ta bort berget.

Trappsteg känns inte bra - ungarna kommer att trilla att flytta fram poolen skulle inte se bra ut.

Lutar åt att vi spräcker berg i morgon!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Stålpool Svenska poolfabriken
« Svar #3 skrivet: mars 16, 2012, 05:56:27:27 »
Mmm, att ta bort berget blir nog mer praktiskt och snyggare, nåt som ni inte ångrar, men visst är det lite surt med kostnader som man inte räknat med.
Fast å andra sidan kanske det inte var någon större överraskning, det ser ju rätt bergigt ut i omgivningarna.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Kinkla

SV: Stålpool Svenska poolfabriken
« Svar #4 skrivet: maj 09, 2012, 22:40:54:54 »
Nu har jag tagit ut några semesterdagar och bygget har kommit igång ordentligt. Förutom sprängningen så har det bara flutit på och jag hoppas vara klar med det mesta, förutom linern och återfyllnad, innan vecka är slut.  Sedan inväntar jag värmen innan vi sätter liner.

Utloggad Kinkla

SV: Stålpool Svenska poolfabriken
« Svar #5 skrivet: maj 09, 2012, 23:16:54:54 »
Nu ska jag bara plantera gräs för att dölja de 100 m3 vi lag ut över den gamla gräsmattan, jag har redan kört ut tre lass jord så vi får hoppas att det tar sig snabbt. Sedan ska maskinrummet kopplas och trallen skruvas.


Utloggad bh1964

SV: Stålpool Svenska poolfabriken
« Svar #6 skrivet: februari 15, 2018, 21:35:43:43 »
Hej, undrar bara om du återfyllde runt poolen sedan eller om det var en ovanjordspool? Är du nöjd?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan