VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ojämn liner.  (läst 2137 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad serpentrt

Ojämn liner.
« skrivet: juli 11, 2017, 22:16:53:53 »
Jag har precis färdigställt byggnationen av en folkpool. Monteringen av pumpar och liner genomfördes av folkpool. Har dock haft lite diskussioner med dem kring installationen då jag inte varit fullt nöjd. Har bla funderingar kring linern, det är som två avlånga nedbuktningar på poolbotten. Se bilderna.

Vad tror ni, är detta normalt? Jag var noggrant med att padda ordentligt innan de gjorde monteringen.

Hälsningar
Peter

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Ojämn liner.
« Svar #1 skrivet: juli 11, 2017, 22:47:27:27 »
Minsta ojämnhet kommer att synas när vattnet kommer i, både i sand och ev skarvar av frigolit.
Hade du köpt underlags jobbet med av folkpool då kan man ju ha åsikter , om du själv gör jobbet och dom lägger liner på ditt jobb...... ja då är det ju inte reklamerbart

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ojämn liner.
« Svar #2 skrivet: juli 12, 2017, 07:59:05:05 »
Vad är det vi ser?
Är det sättningar ovanför bottenreglar, skarvar i isoleringsskivor, bottenmattans skarvar?
Med tanke på att de inte är helt raka (så vitt jag kan se) så verkar det ju vara nåt som svikit en bit ned i underarbetet.

Så jag håller med "nybörjare", har du själv gjort underlagsjobbet så är det nog svårt att reklamera hur de satt dit duken.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad serpentrt

SV: Ojämn liner.
« Svar #3 skrivet: juli 12, 2017, 11:07:42:42 »
Hej

Tack för era svar, förstår att varje minsta ojämnhet syns, dock är dessa nästa raka och jag tror att det är bottenmattsn som glidit isär när de monterade linern. Märkena är iprincip raka.


Utloggad nyburjare

SV: Ojämn liner.
« Svar #4 skrivet: juli 12, 2017, 13:36:23:23 »
ja det är ju ett vanligt fel man kan råka ut för att plattorna glider något.

Här får man då fundera på om man tar detta på sig själv , att man gör ett underlag som inte är fixerat tillräckligt eller om man som montör när liner monteras skulle uppmärksammat denna brist eller man var för våldsam vid liner montaget ... tror dock det blir svårt att lasta någon annan än sig själv i denna historia

Utloggad serpentrt

SV: Ojämn liner.
« Svar #5 skrivet: juli 12, 2017, 19:47:12:12 »
Men den är inte över bottenregeln, är bara packadsättsand och inga andra skivor det kan bli skarvar i. Det var en klåpare som gjorde arbetet, och firman har redan fått göra om dragningen av rör och montering av pumparna.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan