CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Byta värmeväxlare på en gullberg & Jansson, HJÄLP!  (läst 1417 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JeppeBogentoft

  • Gäst
JeppeBogentoft
Byta värmeväxlare på en gullberg & Jansson, HJÄLP!
« skrivet: maj 21, 2017, 21:43:22:22 »
Hej,
min värmeväxlare på min Gullberg & Jansson poolvärempump P12 har frusit sönder. Provat att plast svetsa men läcker ändå. Tror ni jag kan koppla in denna värmeväxlare istället på flält och aggregat?
Denna har jag, P12: http://www.gullbergjansson.se/produkter/poolvarmepumpar/utomhuspool/
Kan jag koppla på denna istället för den sönderfrusna? https://www.poolklor.com/produkt/varmevaxlare-titan-65-kw/
Snälla hjälp.

Tack på förhand

Jeppe

Poolgiganten

Mathias liljedahl

  • Gäst
Mathias liljedahl
SV: Byta värmeväxlare på en gullberg & Jansson, HJÄLP!
« Svar #1 skrivet: april 22, 2018, 18:51:15:15 »
Tjena!

Hur gick det med värmeväxlaren... har en likadan som e spräckt å tänkte byta... köpte hela värmepumpen för 500 spänn så jag tänkte det kunde vara värt...

Matte

Utloggad 25° i vattnet

SV: Byta värmeväxlare på en gullberg & Jansson, HJÄLP!
« Svar #2 skrivet: april 22, 2018, 19:17:03:03 »

DEn värmeväxlaren är jag tveksam till , hur hade du/ni tänkt att byta den ?
Du måste ha en värmeväxlare som är anpassad till din poolvärmepumps kompressorstorlek , storlek på förångare , köldmediefyllning mm , så det går inte att ta random värmeväxlare
Det behövs även göras ingrepp i köldmediekretsen , vilket enligt lag endast får göras av certifierad kyltekniker som jobbar åt certifierat företag (de gamla reglerna som sa att privatpersoner har upphört att gälla sedan ett par år tillbaka)
Om du ska laga den så föreslår jag att du kontaktar en kylfirma som är servicepartner till G&J bör finnas på på deras hemsida, be att få ett kostnadsförslag , väg detta mot att investera i en ny
Lycka till !

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag