CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Digital mätutrustning?  (läst 2541 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Guiness

Digital mätutrustning?
« skrivet: juni 06, 2010, 10:40:12:12 »
Jag har en 30 kbm pool med baquacil, har lite problem med för låg alkalinitet ibland. Hur som helst så har jag tröttnat på dessa teststrips och tabletter. Finns det något bra digitalt testinstrument som ger mig de värden jag behöver för en baquacil-pool? Vore tacksam för lite tips och erfarenheter.
Ovanmarkpool 6m * 3m gjuten med skalblock på betongplatta. Solfångare med automatik och värmeväxlare kopplad till pelletspanna och luft/vatten VP CTC EcoAir 107. Baquacil och inga röda ögon. :)

Poolgiganten

Utloggad TMC

SV: Digital mätutrustning?
« Svar #1 skrivet: juni 15, 2010, 20:18:37:37 »
Hej,

Vi tycker också att det är svårt att tolka utfallet på teststripsen så idag köpte vi en digital mätare som genom belysning av teststripsen läser av och tolkar färgerna och omsätter det i reda siffror! Dessutom anger den LO/OK/HI beroende vilket värde som avläses. Den har minne för de senaste 9 mättillfällena och är riktigt smidig så här efter en första test. Köptes på Folkpool, 790 kr.

Mvh

TMC

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag