VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Högt badkar för aquajogging  (läst 3842 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad drsounds

Högt badkar för aquajogging
« skrivet: juni 30, 2016, 08:03:22:22 »
Jag bor i en hyresrätt där vi tidigare hade ett vanligt badkar. Det revs ut och gjordes om till en duschhörna och tvättmaskin o torktumlare installerades istället.

Jag fick häromdagen en riktigt crazy ide. Tänk om man kan bygga ett högt badkar i Duschhörnan på 1,5x1,5 m (tror jag) på 1,8m högt där vattnet går upp till huvudet när man står och med ett flytbälte som jag har, kunna ligga och flyta alt jogga i vatten (som jag tidigare gjort i badhuset).

Jag tror inte det är möjligt för det finns inget sådant badkar och om det är möjligt att bygga säkert är jag tveksam och att jag dessutom bor i hyresrätt gör inte saken enklare. Men jag tänkte mig att den ska vara enkel att avlägsna vid eventuell utflyttning.

Finns något sådant vertikalt badkar av det slaget idag? Går det att bygga med hänseende till tryck, vikt, säkerhet m.m? Sen ska man kunna komma i och ur den höga kanten också utan att den välter och då med någon sorts dörr på kanten och sedan fylla på när man är i eller med stege.

Detta var bara en galen ide men sjöarna i sverige håller inte måttet.

Poolgiganten

Utloggad Plums

SV: Högt badkar för aquajogging
« Svar #1 skrivet: juli 23, 2016, 17:46:25:25 »
Köp dig ett stort akvarium, finns företag som kan bygga efter dina mått.

Utloggad TommyC

SV: Högt badkar för aquajogging
« Svar #2 skrivet: juli 24, 2016, 10:56:46:46 »
Allt går ju att lösa till rätt kostnad men jag skulle bygga det med en stabil stomme som inte kan kollapsa och därmed blir det inte enkelt flyttbart. Du måste kolla att bjälklaget håller. Slå en signal till försäkringsbolaget först. Hyresvärden har säkert synpunkter.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad drsounds

SV: Högt badkar för aquajogging
« Svar #3 skrivet: juni 12, 2017, 15:29:12:12 »
Jag har lagt ned detta har aldrig tänkt att detta skulle gå att genomföra, särskilt inte i en hyresrätt. Det finns andra alternativ för mig som att träna med crosstrainer det ger en liknande upplvelse som i vattnet fast man slipper lägga ut pengar på ombyggnad och att riskera
 att fastigheten rasar. Finns ju StreetStrider för 12 000 det är ju nästan ingenting jämfört med vad det här projektet hade kostat

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan