Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Yes i poolen  (läst 2191 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gadeväjen

Yes i poolen
« skrivet: augusti 01, 2019, 12:32:55:55 »
Satt här på altan å kom på en galen idé.
Hur blir det om man häller i Yes i poolen (förutom att det förhoppningsvis blir en massa skum)??
Fördärvar man kemet i vattnet?
Kan pumpen få problem?
Har en liten intex 2,5m3 med filterpatronspump..
Vore ju jävligt spännande att testa.. >:D

Poolgiganten

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Yes i poolen
« Svar #1 skrivet: augusti 01, 2019, 13:54:29:29 »
Varför?
Jag fick förvisso samma idé när jag var fyra år och hällde Yes i min systers akvarium.
Det som händer är nog att du får kommunens största diskbalja. Vet inte vad du vill åstadkomma, diskvatten är ganska aggressivt det vill man inte bada i.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad nyburjare

SV: Yes i poolen
« Svar #2 skrivet: augusti 01, 2019, 17:02:29:29 »
Om man bortser från att jag inte förstår varför man vill gör det och kanske bara misstänka att du vill bada skumbad typ... varför då inte bara köpa vanligt badskum , det blir mkt mer skum av detta och går att bada i , samt att det lägger sig efter ett tag och "försvinner" Yes gör inte detta på samma sätt

Utloggad Gadeväjen

SV: Yes i poolen
« Svar #3 skrivet: augusti 02, 2019, 10:38:28:28 »
Ja varför vill man göra nåt sånt? Jag är ingen psykolog, men ungar tycker såna lustigheter är roligt.
Jag finner inget nöje i att gunga å åka ruschkana heller men dom älskar det!
Men kanske bättre med badskum då.
Åter till frågan då. Hur funkar det ihop med övrigt kem?

Utloggad nyburjare

SV: Yes i poolen
« Svar #4 skrivet: augusti 02, 2019, 17:33:16:16 »
NU är iofs mina barn sen länge utflyttade men jag har levt småbarnsliv i MÅNGA år.

Skulle jag gått med på alla lustigheter som dom tyckte var roligt hade vårt liv varit väldigt besvärligt , som vuxen leder man och förklarar
att man kan inte utföra alla "lustigheter" .

Var rädd om poolen och sköt den med vuxenansvar så skall du se att dom både ser upp till dig och uppskattar en väl underhållen pool men trevligt badvatten

Utloggad Gadeväjen

SV: Yes i poolen
« Svar #5 skrivet: augusti 03, 2019, 09:54:06:06 »
NU är iofs mina barn sen länge utflyttade men jag har levt småbarnsliv i MÅNGA år.

Skulle jag gått med på alla lustigheter som dom tyckte var roligt hade vårt liv varit väldigt besvärligt , som vuxen leder man och förklarar
att man kan inte utföra alla "lustigheter" .

Var rädd om poolen och sköt den med vuxenansvar så skall du se att dom både ser upp till dig och uppskattar en väl underhållen pool men trevligt badvatten

Ja det är besvärligt att ha barn. Men det går ju inte att bara bli av med dom och då kan dom ju få ha lite kul istället.
Tur att mina ungar inte växer upp hos en tråkmåns då >:D

Lars G

  • Gäst
Lars G
SV: Yes i poolen
« Svar #6 skrivet: augusti 03, 2019, 13:53:26:26 »
Du sumpar troligtvis din poolpump då den överhettas av allt skum den bildar

Utloggad nyburjare

SV: Yes i poolen
« Svar #7 skrivet: augusti 03, 2019, 14:18:50:50 »
Ja det är besvärligt att ha barn. Men det går ju inte att bara bli av med dom och då kan dom ju få ha lite kul istället.
Tur att mina ungar inte växer upp hos en tråkmåns då >:D

Nu skrev jag inte ett ord om att det är besvärligt att ha barn , men du tycker kanske detta ?
Att du anser mig vara en tråkmåns för att jag inte vill slå yes i en pool som jag valt att investera 400.000 i och som jag finner ett vuxet nöje i att underhålla i bästa skick ? samt att du inte vet något alls annat om mig säger troligen mer om dig själv än om mig .

Barn mår bra av en vuxen förebild , det finns otroligt mkt man kan roa både sig själv med och sina barn, i min värld tillhör inte yes i poolen ett av dessa nöjen .

Men vi är alla olika , så jag är övertygad om att ingen på detta forum bryr sig om att du slår Yes i din pool , så kör på du bara , det är väl bara roligt och spännande att se resultatet ? om du vill veta resultatet i förväg .... är du en tråkmåns  >rulla<

Aha, läste lite dåligt , ser att du har en pool med 2 kubik,,, då kan man liksom inte jämför detta "roliga" tilltag med om jag skulle göra det med mina 60.000 liter, det blir som att jämföra om man skall testa bensin i sin diesel BMW eller testa bensin i sin diesel skoda från 1975( om det nu fanns en sån)

Så var en rolig pappa nu och slå i en hel flaska yes i poolen, låt alla på forumet ta del av resultatet i form av bilder !!
« Senast ändrad: augusti 03, 2019, 14:23:27:27 av nyburjare »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag