VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hjälp med genomföring till "billig" pool  (läst 1761 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad våfflan

Hjälp med genomföring till "billig" pool
« skrivet: juli 27, 2019, 15:33:02:02 »
Hej!

Har en "billig" pool som är nedgrävd där in och utlopp till pumpen blivit otätt. Poolen fanns där när vi köpte huset. Nån som har efrarenhet av hur man bäst tätar dessa? Det är lite besvärligt att komma åt i min pool så därför vill jag försöka göra en bra lösning på en gång. Kan man byta ut genomföringarna mot nåt bättre? Bra tätningsmedel?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Hjälp med genomföring till "billig" pool
« Svar #1 skrivet: juli 27, 2019, 21:49:07:07 »
Jag har ingen kunskap om din typ av pool men om det är en gummipackning som är orsak till läckan så är det ett vanligt problem med packningar som ofta är av låg kvalité. Gummipackningar tappar spänst och förmåga att hålla tätt med tiden. Jag har använt vanligt våtrumssilikon för att täta mina armaturer efter att gummipackningar börjat läcka. Innan man limmar ihop allt med silikon eller liknande så kan man tänka igenom hur man gör om/när man behöver demontera armaturen. Limmar man på båda sidor om en gummipackning så kanske det går att skära igenom tätmedlet utan skadat något annat.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad våfflan

SV: Hjälp med genomföring till "billig" pool
« Svar #2 skrivet: juli 28, 2019, 21:56:55:55 »
Lyckades få till nåt med lite envishet och div prylar som låg hemma... ett provisorium som borde hålla i år iallafall. Får försöka få till nåt bättre sen.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan