Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilket poolskydd ?  (läst 5136 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carlsson

Vilket poolskydd ?
« skrivet: maj 09, 2006, 08:49:52:52 »
Hej
Skall snart beställa ett poolskydd till min renoverade betongpool. Skall ha ett manuellt skydd med stroppar. Funderar mellan en variant som släpper igenom vatten och den varianten som inte släpper igenom vatten. Fördelar & nackdelar? Tacksam för tips innan beställning görs.
Har renoverat en gammal betongpool, 10*3,5m, Värmer med solpaneler,  Nibe bergvärmepump, Poolen blev klar till midsommar 2006.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Vilket poolskydd ?
« Svar #1 skrivet: maj 09, 2006, 22:25:11:11 »
Hej Carlsson.

Släpper inte igenom vatten.

Fördel - Tätare, spar mycket värme och kemikalier och förhindrar avdunstning.
Kan användas som vinterskydd.

Nackdel - Regnvattnet samlas på duken. Antingen pumpa bort det eller släppa ner det i poolen. Skyddet väger en del, man måste vara två.

Släpper igenom regnvatten.


Tänk bakvänt! ;D ;D ;D

Jag har det täta och är nöjda.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad achilleos

SV: Vilket poolskydd ?
« Svar #2 skrivet: maj 15, 2006, 21:23:03:03 »
Är inne på att investera i ett tätt poolskydd med skenor, manuell "drift". Folkpool har för 17 000:- inklusive frakt.

Nån som har tips om något annat företag som säljer motsvarande skydd för en billigare penning, utan avkall på kvalitet?

Utloggad Fia

SV: Vilket poolskydd ?
« Svar #3 skrivet: maj 15, 2006, 22:22:59:59 »
Hur stor pool har du? Har du kollat Miamis "Cover II". Pool 4*8, 14 800:-, frakt ?.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Mats_61

  • Gäst
Mats_61
SV: Vilket poolskydd ?
« Svar #4 skrivet: maj 15, 2006, 23:23:04:04 »
Angående poolskydd har jag lite funderingar också.
Vi har funderat lite på att skaffa ett staket runt trädäcket i stället för poolskydd, och bara använda solfolien.
Våran pool är 4,5 x 7,6 m vilket kräver ett rätt så stort skydd.
Men om man skulle ha ett poolskydd med skenor gissar jag på att det går ganska trögt att dra ut det över poolen.
Att rulla upp det kan man ju ha en upprullare med utväxling, men just åt andra hållet?  :-\
Är det någon av er som har över 4,5 m bred med skenor som har erfarenhet av detta.Vill gärna ha förslag :)
Att använda stroppar tror jag blir för jobbigt, ska va så lätt som möjligt  ;)
Är Solfolien bättre värmebesparande än poolskydd?

Mats_61

Arcetto

  • Gäst
Arcetto
SV: Vilket poolskydd ?
« Svar #5 skrivet: maj 15, 2006, 23:31:32:32 »
Det är nog inga problem att hitta ett skydd m. "skenor och upprullning".
Har sett att det finns för pooler med bredd upp till 6,5m.
Bla. hos sv.poolfabriken.

Utloggad Fia

SV: Vilket poolskydd ?
« Svar #6 skrivet: maj 16, 2006, 21:32:32:32 »
Mats_61, RLA har ett sånt skydd som löper i skenor. Att det ska vara lätt att handskas med, håller jag med om.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan