CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolskydd  (läst 10950 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Christina

Poolskydd
« skrivet: april 02, 2006, 12:08:44:44 »
Hej

Börjar bli dax att titta på poolskydd. Vår pool är 7 x 3.5 och har trappan på långsidan. Det ska vara enkelt att ta av och lägga på (ej stroppar). Behöver inte fungera som vinterskydd, då vi har plåtar.  Tips emottages.

Tack på förhand

/Christina
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolskydd
« Svar #1 skrivet: april 02, 2006, 13:18:13:13 »
Hej Christina!

Hur går det för er?

Jag måste få tipsa om detta skydd, det skyddet vill jag ha!
Det är utväxling till det skyddet som gör att det är enkelt för en person att veva av skyddet.
Det kostar en del, men jag tror det i längden är värt det.
Poolskydd ska vara smidiga!!

http://www.svenskapoolfabriken.se/html_main/halvmekanisk.html

Det finns givetvis hos andra firmor också, Miami, Poolkungen, Folkp.

Ups!! :-[ Missade att du hade trappa på långsidan. Då tror jag inte att du kan använda detta skydd.

« Senast ändrad: april 02, 2006, 13:22:43:43 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad PoolG

SV: Poolskydd
« Svar #2 skrivet: april 18, 2006, 21:20:00:00 »
Hej,

Jag hittade ett poolskydd som verkar som det går att installera i en pool med trappa på långsidan.

Skyddet heter Bieri Rollschutz sälj bl.a. av www.poolstore.se


Utloggad Christina

SV: Poolskydd
« Svar #3 skrivet: april 19, 2006, 17:36:04:04 »
Hej,

Tack för tipset PoolG, jag ska ringa dem imorgon.

//Christina
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Utloggad Christina

SV: Poolskydd
« Svar #4 skrivet: maj 16, 2006, 17:54:42:42 »
Hej,

Nu har vi köpt poolskydd, det blev http://www.tingslunda.com
De syr efter beställning, så då blev det med en rundel till trappan som är på långsidan.
Poolstores skydd blev alldeles för dyrt.

Nu kan vi slänga pressen som iof har fungerat bra, men är bökig att lägga på och ta av.

 /Christina
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Utloggad Fia

SV: Poolskydd
« Svar #5 skrivet: maj 16, 2006, 21:39:47:47 »
Blev det ett med stroppar eller?
Vad fick ni ge? Vi har små funderingar att fixa till ett eget som löper i skenor.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Christina

SV: Poolskydd
« Svar #6 skrivet: maj 16, 2006, 22:04:18:18 »
Hej Fia,

Det blev med stroppar tyvärr. Fanns inte så mycket andra val när man har trappan på långsidan. Skenor hade varit super, men det är trixit när man har trappan som vi. Men vi ska försöka fixa poolskyddet på ett smart sätt så att det går lätt att lägga på och dra av.  Priset blev 4,820:- för skyddet m trapprundel. Fanns i massor av olika färger, grönt, gult, svart, transparent, ljusblå, mellanblå och marin. Vi valde marinblått.

//Christina
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Utloggad Fia

SV: Poolskydd
« Svar #7 skrivet: maj 16, 2006, 22:30:15:15 »
Här kommer ett tips på hur vi fixade till det så det skulle gå lättare.

Vi tog blått kraftigt nylon rep och knöt fast stroppar i bägge ändar. Två långa rep i poolens längd.
Monterade extra knoppar, cirka 0,50-75 cm från hörnet på kortsidan och in, två på varje kort sida, för att fästa dessa rep i. Repen ska vara rejält spända.

Sen binder ni fast ett "sopskaft" i metall på ena kortsidan i tre av skyddets stropphål, tar för givet att ni har upprullningsanordning på andra sidan.
Sedan fäster ni två nya kortare rep i varje hörn av sopskaftet och knyter dessa två i ett lika långt rep som poolen är lång. (Detta har vi snott från de manuella och halv mekaniska skydd som finns.)

När ni vill dra på skyddet och det är upprullat så fäst de två långa repen först i knopparna, sen ta det långa repet och gå till andra sidan och börja dra.
Då glider skyddet på dessa två sträckta rep och glider inte ner i poolen på sidorna!!
Sen kan man lugnt gå runt och fästa stropparna.
Hoppas jag har förklarat så du förstår, annars fråga på. Det låter mer invecklat än det är!

Det är kanon bra, för nu kan jag lägga på skyddet ensam. Det kunde jag inte förut om jag inte ville ha en mindre sjö på skyddet. ;D

Uj, vart lite lång! ::)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Poolskydd
« Svar #8 skrivet: maj 17, 2006, 00:14:38:38 »
Fia, kan du ta noen bilder av løsningen? Høres interesant ut  :)

Utloggad Lasse

SV: Poolskydd
« Svar #9 skrivet: maj 17, 2006, 08:47:21:21 »
Hej Christina !

Jag tittade på deras hemsida & hittade ett s.k standardöverdrag som "släpper igenom vattnet & håller skräpet borta." , är det ett sånt ni köpte eller har dom flera modeller som dom inte visar på hemsidan ?

Mvh
Lasse


Utloggad Christina

SV: Poolskydd
« Svar #10 skrivet: maj 17, 2006, 11:17:24:24 »
Hej Lasse,

Vi köpte det som heter PVC-täckning, finns ingen bild på det. De sätter in dräningshål (nät) så att inte skräp kommer ner i vattnet. Den täckningen som heter  Std. överdraget var jag inne på först,  men jag fick informationen om att det inte är godkännt för de regler som finns för pooltäckning.
PVC täckningen finns i olika färger.

//Christina
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Utloggad Christina

SV: Poolskydd
« Svar #11 skrivet: maj 17, 2006, 11:18:42:42 »
Hej Fia,

Tack för den grundliga  beskrivningen. Jag förstår hur Ni gjort, supersmart. Tack för tipset.

 /Christina
Folkpool Classic 4x8 med saltklorinator

Utloggad Fia

SV: Poolskydd
« Svar #12 skrivet: maj 17, 2006, 13:37:30:30 »
Har lagt en bild på uppfinningen i min gamla tråd, angående svårigheten att lägga på skyddet.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=32.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag