VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Byggprojekt 5*5m pool Skalblock  (läst 12461 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: Byggprojekt 5*5m pool Skalblock
« Svar #20 skrivet: augusti 19, 2016, 17:15:19:19 »
Jag använder oftast Finja Handspackel Grov till det mesta i betongväg. Fler här har varit nöjda med det spacklet. Trots namnet så ger det en ganska fin yta. Priset är oftast bättre än på många andra spackel. Om det är någon speciell hake med spackel för epoxi vet jag dock inte.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Byggprojekt 5*5m pool Skalblock
« Svar #21 skrivet: september 08, 2016, 22:45:13:13 »
Mina funderingar nu är vad man kan använda för spackel till att få väggarna jämna. 0-5 mm är det som ska spacklas i. Vad passar bäst till detta om den sedan ska målas med vit epoxy? Tacksam om någon skulle veta :)

Du kan "bredspackla" väggarna med ett utomhusfix av högsta kvalitet.
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Utloggad Mrtiger

SV: Byggprojekt 5*5m pool Skalblock
« Svar #22 skrivet: april 24, 2018, 08:45:09:09 »
Hei,
Hvordan gikk det med dette prosjektet? Ble du ferdig og har du noen bilder og beskrivelse på hvordan du kom fram til et ferdig basseng:)

Utloggad Skalman

SV: Byggprojekt 5*5m pool Skalblock
« Svar #23 skrivet: januari 12, 2019, 06:33:38:38 »
2019 blev det vist ...

September 2016 byggde jag ett "provisoriskt " tak över betongpoolen och tanken var att bygga klart till sommaren 2017. Nu kom en "mindre" renovering ivägen (total renovering av källare) så poolen har stått övergiven sedan dess.

Men 2019 är tanken att göra klart poolen.
När vädret tillåter kommer jag börja med att fixa till ytorna och sedan ska ytskikt på.
Min tanke var initialt att måla polen med vit epoxy. Självklart hade någon form av keramik varit trevlig men vågar man det med vårat klemat och att jag byggt på det sättet jag har byggt. Jag har ju tex inte vattentät betong i polen utan skalblock.

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Byggprojekt 5*5m pool Skalblock
« Svar #24 skrivet: februari 05, 2019, 09:09:51:51 »
Hej Skalman,

Både Sopro och Weber har tätskiktssystem specifikt utvecklade för swimmingpool. Efter att du fått detta på plats så kan du sätta klinker/kakel etc. Många som har betongpool med klinker väljer att låta poolen vara helt fylld och sedan lägger de frigolit på ytan för att hålla den fri från att frysa.

Min uppfattning (ej vetenskaplig) är att det på "nyare" pooler som använder för ändamålet framtagna fästmassor inte är vanligt med plattor som lossnar.

Läs om Sopro här (kopiera och klistra in i din webbläsare):

https://www.sopro.com/se-se/datei-downloads/?type=9536&tx_sopro_p1[action]=downloadFile&tx_sopro_p1[file]=76476
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan