VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Äntligen är poolen klar!  (läst 66736 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Molle

SV: Äntligen......
« Svar #140 skrivet: maj 28, 2009, 23:33:25:25 »
Träsargen du har, är det vanliga reglar eller?

Poolgiganten

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #141 skrivet: maj 31, 2009, 21:28:48:48 »
Hej Molle!

Nej jag har köpt den av Folkpool, det är A-klassat virke i dimensionen 45*210 med rundade kanter, lite dyr men eftersom vissa brädor hade sprickor i sig så förhandlade jag ner priset till hälften, vilket gjorde allting helt ok O0
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad Molle

SV: Äntligen......
« Svar #142 skrivet: juni 01, 2009, 00:43:54:54 »
Är lite frågvis hoppas du ursäktar. Har själv kommit så långt att sargen ska på, nästan iaf :)
Hur mycket går den ut över poolen? Är den fräst för snapinlisten eller är där ett mellanrum om du förstår.

Tack!

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #143 skrivet: juni 01, 2009, 09:22:55:55 »
Ingen fara, sargen är inte fräst och du bestämmer ju själv hur mycket du vill att den ska gå över poolen. Vi har ett lite för stort mellanrum enligt mitt tycke (15mm) så vi håller på att lägga en vit liten list mellan sargen och snap in listen vilket gör att det ser helt strålande ut :)

Slutresultatet med sargen blir väldigt bra för helheten tycker jag, så det är inget vi har ångrat att vi köpte.

MVH
Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #144 skrivet: juni 08, 2009, 21:04:33:33 »
Hej alla!

En helg med dåligt väder och ösregn idag bådar ju inte gott inför sommaren men här kommer en liten uppdatering i bildform på projektet. Det börjar närma sig slutet och planen om att allt skulle vara klart till midsommar festen verkar hålla <antman> <antman> <antman>

Ha det
Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad Zaphod

SV: Äntligen......
« Svar #145 skrivet: juni 09, 2009, 00:48:04:04 »
Grattis!

Så jä**a snyggt <antman>, önskar att jag kommer i närheten när det är dags för vårt "lilla" projekt nästa vår <sol>

//
Z
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad slottet

SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #146 skrivet: juni 09, 2009, 22:20:21:21 »
Hej Zaphod!

Man får tacka för komplimangen!

Vi är faktiskt jättenöjda med resultatet och nu återstår bara finliret så att säga. Än så länge måste jag säga att det är värt varenda krona, men visst det kräver mycket planering ;D.

Vad tänker ni själva på att skaffa för uppgradering och viktigast av allt hur gick förhandlingen med regeringen ;D

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #147 skrivet: juni 10, 2009, 08:05:32:32 »
Hej Vicki!

Grattis till din fina kompletta pool!  O0

Mitt bygge har legat i träda ett par veckor då jag inte varit hemma. 

Det går väldigt långsamt nu eftersom jag får vänta på varje lass makadam.  :'(
Bilarna med skopa verkar väldigt upptagna. Jag får vara glad om jag får ett dopp i poolen före midsommar.

Avundsjuk.

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad slottet

SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #148 skrivet: juni 10, 2009, 09:20:29:29 »
Hej Dacke!

Ja jag har nog märkt att du varit borta ett tag, har saknat uppateringar på ditt projekt.

Hoppas du kommer igång nu så du kan njuta av att bada på midsommar. Å andra sidan har du väl varit utomlands och både badat och fått solbränna ;)

Vi hörs
Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad bad åsa

SV: Äntligen är poolen klar!
« Svar #149 skrivet: juni 10, 2009, 11:13:48:48 »
Hej VIcki!Så fint ni fått till det,har följt erat arbete de är så spännande att se hur det växer fram.Måste kännas skönt nu när de mesta e klart!Vi är inte klara ännu men sakta men säkert......GRATTIS!!!!OCH HOPPAS DET BLIR <sol>SNART mvh/ÅSA

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan