CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dags att gräva sig en grop...  (läst 2067 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sjabth

Dags att gräva sig en grop...
« skrivet: juli 31, 2010, 19:20:00:00 »
Efter lite funderande så har vi bestämt oss för att bygga pool. Mycket info här på forumet att ta till sig.

Planen är en fyrkantig LECA-pool i anslutning till befintlig altan. Då altanen ligger ca 70 cm över mark, så blir den "halvt" nedgrävd (är det ett problem? bör jag gjuta istället för att få bättre stabilitet, eller räcker det att sätta lite extra kontraforer)?.

Jag hoppas kunna lägga upp lite bilder här allteftersom, men tänkte börja med att höra med grävaren om det alls går att komma fram till där jag tänkt ha den (utan att behöva köra sönder 200m2 perenner, belysning och bevattning  :-\). Jag vet också att marken är notoriskt stenig; fylld av stora stenar från någon istid nära mig, så man vet ju aldrig vad man hittar när man väl börjar gräva.

Inspirerad av diverse inlägg här, så tänkte vi också ha pooltak och strunta i annan uppvärmning (bor nära havet i söder, så jag hoppas det funkar, annars får jag väl koppla på en VV). Är det en god tanke att sätta upp taket innan man gör för mycket nere i hålet (tex putsar poolväggar och sätter liner)?

Man har mycket frågor nu, men forumet är en guldgruva.  O0
Lecapool "snart färdig" 3.8x7.8x1.4m med trappa och GT-hylla
Pump: Pentair Intelliflo VS+SVRS
Värmeväxlare: Pahlen Aqua-MEX FE-40 T
Klorinator: Zodiac Tri compact
Belysning: Hayward 300W
Hushållsnära tjänst: Nitro NC-71

Poolgiganten

Utloggad meee69

SV: Dags att gräva sig en grop...
« Svar #1 skrivet: augusti 01, 2010, 00:06:33:33 »
har du köpt belysnigen till poolen?
om inte så ska jag sälja mina lampor 2st bra pris om du är intreserad


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag