VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Underlag pool  (läst 1755 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Robban82

Underlag pool
« skrivet: juli 19, 2018, 18:52:52:52 »
Hej!

Nu under hösten ska jag bygga ut tallen och även göra en mer permanent lösning för en ovanmarkspool, 3.6m / 8 kubik och stålram. Kommer att byggas in i trallen.

Underlaget är stenkross som ska vara packat. Det är inte jämnt, vilket syns på nuvarande minipools lösning (2.5 kubik med uppblåsbar kant).

Hur gör jag bäst med underlaget? Har idag 16 kvm spontad cellplast som det nuvarande står på som jag även tänkt använda till den nya. Räcker det att lägga ut sandlådesand och vattna för att få någorlunda jämnt underlag och sedan på med cellplast och därefter duk?

Eller kan man lägga impvirke och bygga en platta som höjs upp lite med hjälp av marksten?

Jag bygger ju hellre med trä än att hålla på med sand och packning av denna  ;)

Bifogar en bild på underlaget.

Tack på förhand!

Poolgiganten

Tess79

  • Gäst
Tess79
SV: Underlag pool
« Svar #1 skrivet: juli 22, 2018, 19:45:19:19 »
Håller just nu på själv med en 15 kbm ovanmark. XPS som isolerar och sedan paddar vi stenmjöl. Hört att sand får massa fotavtryck, hårda hälar och där i groparna samlas smuts så det blir väldigt synligt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan