VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: måla lecapoolen eller sätta liner? VI behöver åsikter!  (läst 8148 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jennyolars

Hej

Vi har nu murat upp vår pool (4gånger åtta, med invändig trappa) och har hela tiden tänkt att sätta på en liner. Så kommer en kompis hit häromdagen och undrar varför vi inte målar den istället! Prisskillnaden är ju enorm, 55000 för en platssvetsad liner och 7000 för målad pool.
Nu skulle vi vara väldigt tacksamma för åsikter. Har letat runt här lite och inte hittat någon som målat sin pool.
Vi har många frågor. Vet någon hur ofta man behöver måla om poolen? Blir det för "stumt" med målade väggar och hur blir trappan egentligen om den är målad?

Tacksam för svar. Jennyolars

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: måla lecapoolen eller sätta liner? VI behöver åsikter!
« Svar #1 skrivet: juni 20, 2009, 13:06:53:53 »
Här finns två byggen att titta på där det också pratas om färg.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=752.0

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=1069.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad mofajenko

SV: måla lecapoolen eller sätta liner? VI behöver åsikter!
« Svar #2 skrivet: juni 21, 2009, 17:01:22:22 »
Hej JennyoLars,

Jag skulle inte måla en murad pool. De länkar som Fia skickade är Gjutna pooler.

/Fredde

Utloggad jennyolars

SV: måla lecapoolen eller sätta liner? VI behöver åsikter!
« Svar #3 skrivet: juni 22, 2009, 09:06:52:52 »
Tack för svaret! Varför skulle du inte måla på en murad pool? Försöker verkligen att göra det bästa här!
 








Utloggad mofajenko

SV: måla lecapoolen eller sätta liner? VI behöver åsikter!
« Svar #4 skrivet: juni 22, 2009, 18:27:54:54 »
Hej Jennyolars,

Jag insåg att jag borde låta någon annan svara på denna fråga efter att jag kollat igenom forumet. En kille som heter Tommy Eriksson har kommenterat i Maffes tråd. Han hade ju målat på putsen/gråsuggorna.

Det jag ansåg som risk var att putsen spricker och därmed färgen men som sagt jag vet ju inte.

Ursäkta om jag oroade i onödan :-\

/Fredde

Utloggad Pea

SV: måla lecapoolen eller sätta liner? VI behöver åsikter!
« Svar #5 skrivet: juni 22, 2009, 21:19:47:47 »
måla en leca pool är inte att rekomendera, det kommer garanterat spricka. så får du fukt i leca stenen och så spränger det sönder till vintern. men om du måttar noga så är det inte omöjligt att du kan köpa en liner från fabrik betydligt billigare än platssvetsad.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: måla lecapoolen eller sätta liner? VI behöver åsikter!
« Svar #6 skrivet: juni 27, 2009, 02:44:08:08 »
Hej Jenny o Lars,

Har också en lecapool och gick i samma funderingar som ni. Jag skulle aldrig våga lita på en epoxy-målning en putsad leca-pool på samma sätt som en betongpool.

Nu var det här ett par år sedan så det kanske har hänt en del men vi hittade en färg som blev lite som en liner, byggde tjocklek och var flexibel och som de hade använt i bl.a. pooler. Nu var prisnivån bara något under det som en platssvetsad liner kostade (runt 40') och hade dessutom svårt att känna förtroende för den enda leverantören i området. I slutändan var det dock möjligheten att ha en mönstrad liner som fällde avgörandet, det ger så mycket mer liv än en platt en-färgare.
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan