VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "Hightemp" Liner  (läst 4171 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rinor

"Hightemp" Liner
« skrivet: mars 29, 2014, 06:45:07:07 »
Nu finns det Hightemperature Liner som ska tåla 32 grader utan töjning, finns det nån som har sån, eller har sett någon sån?
Hur funkar dom, inga veck och vågor som ju är vanligt annars?
30 eller mer vill man ju ha och då kommer vecken i vanlig liner som på beställning. Har hört en del som tror att det beror på att ungarna tar spjärn när dom klättrar upp, men hos oss beror det definitivt inte på det då dom finns överallt på väggarna.

Poolgiganten

Utloggad suezen

SV: "Hightemp" Liner
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2014, 10:04:53:53 »
Med risk för otillåten reklam, men det finns på lazybob.se

Utloggad rinor

SV: "Hightemp" Liner
« Svar #2 skrivet: mars 29, 2014, 10:59:35:35 »
Du det vet jag. Vad jag också vet är att om man säljer en prokukt så finns det inga fel med den.

Utloggad suezen

SV: "Hightemp" Liner
« Svar #3 skrivet: mars 29, 2014, 11:45:57:57 »
Jag tolkade din fråga "finns det nån som har sån" som att du letade efter något företag som sålde sådana liners men inte hade hittat och därför ville jag ge dig informationen. Men nu förstår jag att du i första hand var mer ute efter att få information från andra konsumeenter, så jag får beklaga missförståndet.

Utloggad rinor

SV: "Hightemp" Liner
« Svar #4 skrivet: mars 29, 2014, 13:30:44:44 »
Hej! bra att du svarade, på min "prokukt" fråga (kan bli lite knas när fingrarna slinter). När du ändå är här, vilka garantier har man mot veckning på den typen? Och kan man kombinera flera liners dvs. botten och sidor i olika utförande?

Utloggad suezen

SV: "Hightemp" Liner
« Svar #5 skrivet: mars 29, 2014, 17:14:25:25 »
Hej,

För de vi säljer har man självklart enligt konsumentköplagen reklamationsrätt i upp till tre år. Tillverkaren lämnar även en garanti som sträcker sig upp till 10 år, men med ett "åldersavdrag om 10% per år". Denna garantin omfattar sömmarna (svetsningen) och töjning, under förutsättning att man haft "normala vattenvärden och hållit sig under den tillåtna maxtemperaturen (antagligen svårt att bevisa i efterhand så då får man anta att kunden haft rätt värden).

Om du råkat ut för veck i din tidigare liner kan det såklart bero på att den varit utsatt för hög temperatur, men även lågt pH kan orsaka permanent töjning. Veck på sidorna kan även uppkomma om man haft dålig dränering och linern tryckts ut av omgivande vatten och sedan när omgivande vatten har minskat så faller inte linern tillbaka på exakt rätt ställe.

Jag vet inte riktigt vad du menar men att ha botten och sidor i olika utföranden, hela linern sitter ju ihop som en stor påse. man kan såklart tänka sig att tillverka en med olika material men jag förstår inte riktigt poängen med det.

Jag förelår att du kontaktar mig via PM eller via vår site så ska jag försöka hjälpa dig att reda ut vad som orsakat dina problem.

Utloggad Stroker

SV: "Hightemp" Liner
« Svar #6 skrivet: mars 30, 2014, 11:58:29:29 »
Jag har en liner som köptes 2001 då den var felmätt till en pool och jag byggde min efter dessa mått med brutna hörn. Tjockleken på linern är då det viktiga verkar det som då jag idag efter 13 år och nu inne på den 14 säsongen inte har några veck eller deformationer alls. Var hos en poolleverantör igår och hon visade tre varianter på tjocklek vara den tjockaste verkar vara en mm cirka och liknear den jag har. Har haft upp till 35 grader i poolen tidvis under åren men oftast har den haft en bra bit över trettio i perioder av bättre väder. Har verkligen misshandlat den stundtals bla  gjort ren vattenlinjen med stålull!! (inte bra alls ) men den hänger med fortfarande. Tjockleken torde vara avgörande misstänker jag därmed.
Nu finns det Hightemperature Liner som ska tåla 32 grader utan töjning, finns det nån som har sån, eller har sett någon sån?
Hur funkar dom, inga veck och vågor som ju är vanligt annars?
30 eller mer vill man ju ha och då kommer vecken i vanlig liner som på beställning. Har hört en del som tror att det beror på att ungarna tar spjärn när dom klättrar upp, men hos oss beror det definitivt inte på det då dom finns överallt på väggarna.
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan