VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Pool i leca med dammduk som pooliner?  (läst 7364 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bekkelund

Pool i leca med dammduk som pooliner?
« skrivet: augusti 27, 2011, 04:47:42:42 »
Hejsan!

Går och funderar på att bygga en rektangulär liten "badtunna" på 2 m x 1.5 m ungefär i leca.
Går det att använda dammduk som pooliner?

Dammdukar har ju alla genomföringar osv klara att köpa. För exempelvis kamin för uppvärmning.
Finns det nån annan teknik kanske? Våtrumsmatta på leca/betonggolv?
Såg en tråd (verkade död) i ett forum här då någon hade rollat tätskikt i sin lecapool kan det funka?
Som man målar..

Tacksam för svar eller ideér.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Pool i leca med dammduk som pooliner?
« Svar #1 skrivet: augusti 27, 2011, 13:17:47:47 »
Hej,
Jag har inte hört talas om någon som använt dammduk som liner, är inte de svarta eller gröna, det ser väl inte så kul ut i så fall?

Du kan ju måttbeställa en poolliner. Du kan även svetsa liner typ Alkorplan. Det finns flera här som gjort det t ex http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3168.30

Om du inte vill ha liner så finns flera färgsystem som används i pooler. Andra alternativ är att täta med epoxi eller polyesterplast eller så kan du köpa en TIG-svets och svetsa poolen i rostfri plåt, se här för inspiration http://www.steelpool.se/
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Steffe

SV: Pool i leca med dammduk som pooliner?
« Svar #2 skrivet: augusti 27, 2011, 15:26:42:42 »
Klart det finns pooler med svart liner. Nog vanligare nere i Europa än i Sverige dock. När jag valde mellan olika linerfärger så hade tillverkaren även svart liner som var 1 mm tjock och även användes till dammar. De pooler jag sett som har svart liner liknar dock kärr så det är inget jag själv hade valt. Det görs ju även spa med svart ytskikt (inget jag heller själv skulle valt).

Nu verkar det ju dock som att du skall anlägga en platsbyggd "badtunna" och då är inte liner aktuellt med tanke på den höga temperaturen. Liner passar sig bäst för vattentemperaturer under 30°C. Det finns en annan tråd i det här forumet där en gjort ett platsbyggt bad med plastad glasfiber, se länk nedan. Det hade fungerat om du skall ha t ex +38°C i badet.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7079.0

Utloggad winter009

SV: Pool i leca med dammduk som pooliner?
« Svar #3 skrivet: november 05, 2011, 07:36:33:33 »
I am very happy to be here.
This is my first time to post in this forum.

Utloggad aromata

SV: Pool i leca med dammduk som pooliner?
« Svar #4 skrivet: november 05, 2011, 09:07:11:11 »
Jag undrar om svart liner eller dammduk bleks av klor? Då blir det lite småfult efter ett tag. Annars tycker jag att svart liner verkar häftigt,

Utloggad Hilti65

SV: Pool i leca med dammduk som pooliner?
« Svar #5 skrivet: november 05, 2011, 11:08:58:58 »
Glasfiber är ett alternativ

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag