Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: "Oseriösa" försäljare?  (läst 4735 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
"Oseriösa" försäljare?
« skrivet: september 01, 2009, 14:33:01:01 »
Hej,
tänkte höra om någon annan än jag upplever att försäljarna av pooler är sega och svåra att nå...

Vi har tittat på lite olika paket, men beslutat oss för en "budget" liner pool (nergrävd) och troligen 8-formad. Jag surfade runt och hittade 7 återförsäljare av liknande pooler och mailade lite frågor samt bad om offert via e-post.
Nu över en vecka senare har jag fått in TVÅ offerter (Rubinpool och Nordisk Spa) samt två e-post meddelanden från andra återförsäljare där de lovar att återkomma under veckan (läs: förra veckan).

Jag har ringt till ett par av de andra som jag tyckte hade bra erbjudanden men möts av telefonsvarare där jag lämnat meddelande och ingen återkommer... >(

Jag har pratat med återförsäljare i butik om Folkpool och Miami Pool och där får man service förstås, men jag är inte beredd att betala mig blå bara för att få prata med en säljare...

Är detta något som är "vanligt" förekommande eller har jag bara haft "otur"?
Är det smart att köpa en pool från en firma man inte ens får tag på en säljare hos kan man ju fråga sig... :o

Tacksam för andras åsikter om t.ex. Rubinpool, Nordisk Spa eller andra som tillhandahåller "budget" alternativ.

Mvh,
Anders

AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad Poolhajen

SV: "Oseriösa" försäljare?
« Svar #1 skrivet: september 01, 2009, 15:05:52:52 »
Definera "budget" så blir det lättare att svara!  ;D

/HW

Utloggad utopiazz

SV: "Oseriösa" försäljare?
« Svar #2 skrivet: september 01, 2009, 15:56:56:56 »
vi köpte vår pool frå Nordisk Spa och fick bra service från dom. Det enda smolket i bägaren var att det verkar bara vara Jenny som kan något om poolerna dom säljer.

Sen kan dom vara svåra att nå på telefon men mail funkar bra 

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: "Oseriösa" försäljare?
« Svar #3 skrivet: september 01, 2009, 17:47:42:42 »
Definera "budget" så blir det lättare att svara!  ;D

/HW

Pool, pump, filter, skimmer, avlopp, belysning, stege, rengörningssats  < 50.000  kr!

/Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad utopiazz

SV: "Oseriösa" försäljare?
« Svar #4 skrivet: september 01, 2009, 17:54:30:30 »
Om du vill ha tag på en säljare som är seriös så skullejag rekomendera Poolmans. Det enda är att han som driver Poolmans kan vara lite knepig ibland (men vem kan inte vara det).


Nordisk Spa säljer också Zodiac pooler men jag vet inte hur mycket det stämmer i verkligheten längre. Dom var återförsäljare för Europools som har varit agent för Zodiac i Sverige. Men Europools har slutat med Zodiac så frågan är var Nordisk Spa tar sina pooler från numera.

Utloggad rsjowa

SV: "Oseriösa" försäljare?
« Svar #5 skrivet: september 04, 2009, 21:05:01:01 »
jag vill inte rekommendera nån speciell, men, rent generellt skulle jag säga att jag personligen endast gör affärer (dvs större affärer, tex bygga hus, pool osv) med personer jag får förtroende för. Jag har så många gånger pratat med bekanta som signat kontrakt med "den billigaste leverantören" eller "den leverantören som haft de snyggaste reklambilderna", "de största utfästelserna" odyl. När dom sen signat ett kontrakt har det varit hopplöst att nå försäljaren, eller att få "dom göra som man vill". Milt sagt lite tröttsamt.  :o

Jag ser det som att försäljaren när han försöker sälja anstränger sig som mest att vara medgörlig... vad händer då när du redan är på kroken, ... tror du han blir ännu mer hjälpsam och omtänksam om just din affär?? ???

Så mitt tips, gå på magkänsla, och den person som du kan bygga en personlig relation till. Allt annat går bort.  8)
--- Folkpool Classic 4 * 8, roman end trappa, stensarg, mosaik liner quadra blå long protect, jet-stream, extra belysning, VP CompHeat 90, saltgenerator,
Klasik C pooltak. 30 grader maj - okt. ---

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan