VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Inlopp som läcker? Se bild  (läst 880 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PeterFF

Inlopp som läcker? Se bild
« skrivet: maj 16, 2022, 18:04:57:57 »
hej,
Min pool (4x10m) har läckt cirka 1cm per dygn och har nu slutat att läcka precis vid inloppet. Se bild.
Tror ni att jag behöver gräva på andra sidan betongen och se om det är vått där eller räcker det med att öppna upp från poolsidan och byta packning?

Poolgiganten

Utloggad Ingvar

SV: Inlopp som läcker? Se bild
« Svar #1 skrivet: maj 16, 2022, 19:19:35:35 »
Om du vet att det är dränering på utsidan av poolen, så torkar det upp av sig självt. Du behöver endast se till att få det tätt från poolsidan.
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Kojak

SV: Inlopp som läcker? Se bild
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2022, 20:42:40:40 »
Vad menar du med att gräva? In- och utlopp samt om möjligt slangar bör ju alltid vara lättillgängliga. Förr eller senare läcker de ju. Om du nu måste gräva fram inloppet, se då till att det i fortsättningen är lättillgängligt om det fortsätter att jävlas.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Inlopp som läcker? Se bild
« Svar #3 skrivet: maj 18, 2022, 21:06:28:28 »
Jag har inte så, men vet att många har dolda rör då de har t.ex. stenläggning runt poolen.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan