Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Montering av lampor i thermopool  (läst 803 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimmyson

Montering av lampor i thermopool
« skrivet: maj 06, 2022, 13:42:31:31 »
Snålade inte med Fogskum när jag limmade ena lampan. Detta resulterade i att blocket knäcktes upp- och nertill och att blocket blev något skevt.
Det går att rikta tillbaka det med lite kraft så att det går i underliggande block.
Vad säger ni experter, ska jag försöka rikta upp med tvingar medan jag limmar fast blocket, eller är det bara bita i det sura äpplet och skära loss och börja om på nytt block? 😒


Poolgiganten

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Montering av lampor i thermopool
« Svar #1 skrivet: maj 06, 2022, 14:23:18:18 »
Hej,
Jag hade gjort om med nytt block. När jag gjorde mitt hade jag några andra block att ”hålla ihop det med”. Tänk tre block som du sätter ihop. Skär och limma mittenblocket . De andra agerar tillfälligt stöd under härdningen.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad Jimmyson

SV: Montering av lampor i thermopool
« Svar #2 skrivet: maj 06, 2022, 14:52:36:36 »
Hej,
Jag hade gjort om med nytt block. När jag gjorde mitt hade jag några andra block att ”hålla ihop det med”. Tänk tre block som du sätter ihop. Skär och limma mittenblocket . De andra agerar tillfälligt stöd under härdningen.
Tack för svar! Har gjort så när jag byggt väggarna, men tänkte inte på att jag kunde göra det när lampan limmades fast.
Bra tips!

Måste jag får bort all fogskum från lampan tror du när jag skär loss den, eller kommer det nya fogskummet att ”gripa tag” i eventuella skumrester på lampan?

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Montering av lampor i thermopool
« Svar #3 skrivet: maj 06, 2022, 15:57:18:18 »
Vet inte men jag hade gjort lampan ren för säkerhets skull. Biltema har en skumlösare som funkar, var försiktig med att använda medlet på lampan där det syns bara. Det är riktigt aggressivt.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad Jimmyson

SV: Montering av lampor i thermopool
« Svar #4 skrivet: maj 06, 2022, 16:00:46:46 »
Vet inte men jag hade gjort lampan ren för säkerhets skull. Biltema har en skumlösare som funkar, var försiktig med att använda medlet på lampan där det syns bara. Det är riktigt aggressivt.

Ok, har något jag rengör skumpistolen med, men det tror jag inte funkar när det härdat…?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag