CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Volym vs. vikt på kemikalier  (läst 1873 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Patmark

Volym vs. vikt på kemikalier
« skrivet: augusti 08, 2015, 21:58:17:17 »
Hej!
Är det inte ruskigt irriterande att man bara anger vikten på kloret eller ph-regleringen som ska hällas i vattnet, och inte volymen? Detta iallafall på de burkar jag har köpt. Det vore så fasligt mycket lättare att mäta upp ett visst antal milliliter än antal gram. Det kan ju inte vara okänt vilken densitet granulatet har? Hur mäter ni? Sitter ni med köksvågen och pular?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Volym vs. vikt på kemikalier
« Svar #1 skrivet: augusti 08, 2015, 22:21:07:07 »
Hej!
Är det inte ruskigt irriterande att man bara anger vikten på kloret eller ph-regleringen som ska hällas i vattnet, och inte volymen? Detta iallafall på de burkar jag har köpt. Det vore så fasligt mycket lättare att mäta upp ett visst antal milliliter än antal gram. Det kan ju inte vara okänt vilken densitet granulatet har? Hur mäter ni? Sitter ni med köksvågen och pular?

Har alltid stått på de spannar jag köpt,  hur mkt vikt som motsvarar mrdföljande skopa alternativt i dl, konstigt har aldrig sett en spann utan denna i info, vilket fabrikat?

Utloggad Patmark

SV: Volym vs. vikt på kemikalier
« Svar #2 skrivet: augusti 08, 2015, 22:33:10:10 »
Jahapp, då var det ett misstag att köpa billigt igen! Swim & fun...

Utloggad nyburjare

SV: Volym vs. vikt på kemikalier
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2015, 09:25:34:34 »
Fast nu är detta ju inget problem egentligen ! hur svårt är det att själv göra en koll , du behöver ju sen inte väga varje gång , kolla en gång hur mycket en dl väger sen översätter du , klart !

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag