Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Smetig yta på liner  (läst 1023 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jalu

Smetig yta på liner
« skrivet: augusti 05, 2020, 09:13:54:54 »
Har en smetig yta på linern. Gnuggar med med borste eller svamp så försvinner det. Men efter ett tag så är det tillbaka. Alla värden är OK och vattnet är kristallklart. undrar om någon har /haft samma problem?

Poolgiganten

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Smetig yta på liner
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2020, 13:19:30:30 »
Hej,

Med viss risk för att ha fel tänker jag ändå påstå..

Hala väggar beror på att att ditt vatten inte renas tillräckligt. Jag fick det en gång när jag experimenterade med hur lågt jag kunde gå med kloret i min egen pool. I många andra trådar bevisas det gång på gång att det inte räcker med att ha koll på fritt klor och pH. Utan klornivån ska vara relativt mot cya. Jag gissar att du använder veckopuckar eller liknande och därmed med fått fenomenet som en del kallar klorblockering i ditt vatten som resultat.
Men för att inte gissa är det bra att veta vilka värden du har, inte bara att de är ok. Det finns riktlinjer där du kan vara inom rekommenderad tolerans men ändå fel.
Så posta gärna din nivå av cya, pH, fritt klor och total klor sp kommer du få hjälp.

PS. Klart vatten behöver inte betyda rent vatten.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad jalu

SV: Smetig yta på liner
« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2020, 11:23:00:00 »
 Hej igen
Ph värdet är 7,2 och CI DPD 0,1mg/l  i och med att jag inte använder klor. Använt Nitor pool flock nu  och det känns som om det har blivit betydligt bättre...
Tack i alla fall 

Utloggad Emedanielsson

SV: Smetig yta på liner
« Svar #3 skrivet: augusti 20, 2020, 22:19:12:12 »
Vi har fått smetig fet gul beläggning inne i skimmersen samt vid framförallt ena hörnet vid trappan.

Förstår inte alls var det kommer ifrån. Vi är jätte noggranna med duscha innan bad och barnen går alltid på toa innan.

Undrar också vad det är.
Köpt fettrengöring för vattenlinje och det går lätt bort med den. Dock har där blivit tendenser till gul missfärgning precis i hörnet vid trappan som inte vill bort helt  :(

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag