VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lila fläckar på liner  (läst 7294 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AmeriSwede

SV: Lila fläckar på liner
« Svar #10 skrivet: juli 24, 2018, 21:07:59:59 »
Har också fått. Växande antal. Forskar men inget svar.

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad AmeriSwede

SV: Lila fläckar på liner
« Svar #12 skrivet: juli 13, 2019, 09:25:27:27 »
Hej, vet någon varför min liner har fått ett par ställen som färgats lila. Syns både ovan och under vattenlinjen. Linern är en tysk Unipool Liner (blå enfärgad). Poolen är murad leca på platta.  <hmm>


Hej!
Vi har fått ett gäng sådana fläckar. Min teori är att när jag har glömt att rensa filtret och ta bort veckopucken under natten när filtreringssystemet har vilat...så har det samlats mycket klor i bräddavloppen som sedan har varit ganska koncentrerad när filtreringssystemet har körts igång...det verkar som de flesta fläckar ligger på den långa väggen mellan där utloppet är och korta väggen där bräddavloppet är. Alltså utloppet trycker ut det vattnet som har varit i bräddavloppet under natten...och det skickas tillbaka i den riktning...det som har hamnat mot väggen...linern...har orsakat dessa fläckar...mest ovanför vattenlinjen. Det är min teori.
Har tagit bort puckarna mer konsekvent och vi har inte fått flera fläckar i af.

Utloggad Swefredrik

SV: Lila fläckar på liner
« Svar #13 skrivet: juli 13, 2019, 17:02:45:45 »
Vi har också fått fläckar, mera svagt rosa på ca 10 ställen vid vattenlinjen. Linern är 1 år. Kan inte ha med kloret att göra i vårt fall då vi alltid lägger i skimmern.Bågon som kontaktat sin leverantör ännu?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag