VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Säkerhet under byggnation  (läst 1006 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Basic

Säkerhet under byggnation
« skrivet: juli 26, 2021, 19:33:35:35 »
Hur gör ni som bygger/byggt pool kring säkerhet under byggtiden?

När det var en grop bara så tyckte jag det räckte med tydlig avspärrning. Nu är det fyllt med ca 70 cm vatten och 2-3 dagar innan jag reglat färdigt för att kunna spänna skyddsduken och känna mig lite mer säker...

Poolgiganten

Utloggad Basic

SV: Säkerhet under byggnation
« Svar #1 skrivet: juli 27, 2021, 20:00:36:36 »
Hur gör ni som bygger/byggt pool kring säkerhet under byggtiden?

När det var en grop bara så tyckte jag det räckte med tydlig avspärrning. Nu är det fyllt med ca 70 cm vatten och 2-3 dagar innan jag reglat färdigt för att kunna spänna skyddsduken och känna mig lite mer säker...

2-3 dagar var felräknat... Gjorde färdigt det idag så slipper man gå runt och vara orolig... 😂 Se min byggtråd för bild.

Utloggad joyride

SV: Säkerhet under byggnation
« Svar #2 skrivet: juli 31, 2021, 16:29:13:13 »
Jag har lånat ett gäng byggstängsel som jag haft runt den öppna gropen och nu när jag börjat fylla. Det var grävarkillen som lånade ut dom for free, annars hade jag nog byggt något av lastpallar. Jag har plank på två sidor och garage/husfasad på en så det är inga längre sträckor som behöver säkras.

Utloggad Ores

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Visby
  • Antal inlägg: 65
  • Total likes: 16
  • Kön: Man
  • Hemma bra men bada är bäst!
    • Visa profil
SV: Säkerhet under byggnation
« Svar #3 skrivet: augusti 02, 2021, 00:16:12:12 »
Jag har en rib-cover som jag har monterat temporärt på poolstommen. Tog max 15 min för mig som är totalt ohändig att skruva fast lite brädor att fästa rib-covern i. Det känns skönt att ha poolen säkrad.

Har haft det så här sedan mitten av juni när vi fyllde poolen i väntan på att trallen ska byggas och det funkar fint. Ja ganska i alla fall. Det hade varit trevligare med trätrall vid poolen istället för den klapperstensstrand vi har nu. Beställde jobbet i oktober. Först var det snö, sedan hade trallbyggarna inget virke pga barkborrar och corona (förstås), nu har virket inga trallbyggare pga semester. Senaste löftet är att det ska byggas i augusti. Hoppas det är i år.  :P

Utloggad Erica

SV: Säkerhet under byggnation
« Svar #4 skrivet: augusti 02, 2021, 01:38:01:01 »
Vår pool blev en fälla under byggtiden. Vi har en inomhuspool men poolen byggdes ju först innan väggar och tak kom på plats. Vi hade spärrat av men inte tillräckligt...en dag låg det en död hare i den blivande poolen.

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Säkerhet under byggnation
« Svar #5 skrivet: augusti 02, 2021, 08:11:43:43 »
Min pool är på/i en sluttning. Men så snart regelstommen var klar nog att kunna klättra bort till poolstommen så monterade jag taket. Taket var på plats innan trallen och långt innan linern monterades. Tyckte det var ett bra tidsfördriv medan betongen brann dessutom blev linern mjuk och fin.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan