CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Betongpool 2008-2009  (läst 218887 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #350 skrivet: april 23, 2012, 18:11:20:20 »
Jag lider med dig.
/Johan
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #351 skrivet: april 23, 2012, 19:17:15:15 »
Fy, vilken otur!!  >ohno>
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #352 skrivet: april 23, 2012, 20:12:16:16 »
Tack för all sympati det känns alltid bra :)
Nu är jag vid gott mod igen men som sagt när det väl hände så trodde man knappt det var sant. Luften åkte ur och det tog ett tag innan jag gjorde något med pool och område efter det.
 
Denna gången kommer jag inte lägga ner lika mycket arbete med fogarna. När poolen väl är fylld så kan man inte se om det är helt hundra eller inte och det tar så mycket tid att få epoxyfogen helt perfekt så det är inte mödan värt helt enkelt. Likaså kaklingen om inte alla platttor sitter som i givakt så inte det heller hela världen huvudsaken är full täckning. Ett plus med att använda samma material till fog som man sätter med är att vi slipper kratsa fogarna. Alltid något ;)

I övrigt är det mesta klart nu inklusive utsidan där jag skall rulla ut gräs om någon vecka eller så. Så när man väl fyller upp den denna gång så kan jag med ganska gott samvete bara njuta, förutom lite småpul som alltid, ja ni vet hur det är :)
Jag kommer lägga ut bilder på hur arbetet fortskrider. Tills dess simma lugnt ni lyckostar med fyllda pooler. För det börjar väl nalkas säsong snart nu va??
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Janne

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #353 skrivet: april 23, 2012, 21:34:12:12 »
Fy för vilken otur.
Ge inte upp.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Anti Turmoil

  • hotelldirektör
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 215
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vårt poolområde.
    • Visa profil
    • Hotell Linköping
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #354 skrivet: april 24, 2012, 10:48:46:46 »
nu har jag läst hela din pool från sida 1 till sida två, tog cirka en timme men det var intressant, synd att slutet blev lite olyckligt men det blir nog fint med det du ska sätta dit nu!

Bra jobbat!
Det blev en pool sommaren 2011

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #355 skrivet: maj 05, 2012, 09:03:14:14 »
Så där ja, nu är man över tröskeln :)
10kg epoxy till 2,75m2 om inte detta sitter så vet inte jag vad man skall göra. Allt känns riktigt solitt och känslan är bra så här långt O0
Vi sätter inga tidsplaner utan jobbar på när motivationen är på.

Utsidan av poolområdet är nästan helt klar. Jag gillar ordning så nu när man kommer hem och ställer bilen är det lite som innan poolprojektet började. Nu är det bara ny grind, grindstolpar och nytt staket som saknas sen så är det helt klart även där. De två förstnämnda skall jag gjuta i svart betong, bar så ni vet hahahaha ;)
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #356 skrivet: maj 05, 2012, 09:31:47:47 »
Känslan är totalt solid när man läser om och beskådar dina aktiviteter.
Det var det iofs förra varvet också, men nu blir det bättre än bra är min övertygelse.

Kämpa på så att det kan bli njutning och Muurikka käk till sommaren :)

/Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #357 skrivet: maj 05, 2012, 17:28:01:01 »
Bra att du talade om att du skulle gjuta grind och grindstolpar, så slipper jag fråga om det.  ;D
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #358 skrivet: maj 06, 2012, 11:17:19:19 »
Housedad min vän! Det ironiska i Muurikkan o uteköket generellt är att jag numer sällan äter annat än plantbaserad mat som dessutom oftas intas rå. Så mycket nytta av grill o Muurikka har jag inte :-\ 
Var o köpte solsängar häromdagen och när jag fick se den stora modellen av Webers bulletsmoker som dom hade där får jag erkänna att jag blev sugen på att börja implementera lite mer likddelar o död vävnad till min kost igen ;). Men med tanke på att jag inte ätit kött på väldigt länge så kändes det som jag kunde hitta 1000 andra saker att lägga de 3500:- på.

Just nu sitter jag och fundera på om jag skall ner och sätta en bytta Kerapoxy till. Jag har förberett igår för nu börjar skärandet vid trappan och i hörn. Vi hade familjemöte om hur vi skall gå tillväga för att beklä trappan, finns en del olika förslag. Det blir ofta så när man frågar, har en tendens att bli önskeprogram av det hela men det gillar jag. Det är för barnen som jag bygger den här poolen försöker jag intala mig själv och min omvgivning 8).
Vi har fått tag i 9m2 exlusiv glasmosaik(face down) på en auktion och vi har lite olika syn på hur och var vi skall montera den och som sagt kom vi nog aldrig fram till ett slutgiltigt beslut men det lutar åt att vi sätter glas på hela avsatsen och på trappnosarna. Jag kommer inte ihåg i skrivande stund om jag postat någon bild på mosaiken så jag lägger med en bild på den. Att den sitter på papper är bra för det är den typen som skall sitta i pooler.

+12grader skall det va som lägsta temperatur för att montera Kerapoxy enligt svenska Mapei. På den Amerikanska kan man läsa att 10grader är OK och vi har knappt 11 under plåtarna för tillfället ::) Tror egentligen inte att det spelar så stor roll men vi är väldigt försiktiga med att ge ödet några möjligheter att spela oss några spratt i framtiden. Så vi får se om det blir något gjort idag.
Kan konstatera att kakla om en pool inte är så dumt när allt kommer omkring. Det gäller bara att bibehålla ett gott humör så går det faktiskt riktigt bra. Eva är fantastisk också måste jag få tillägga och väldigt tålmodig och riktigt, riktigt duktig. Utan henne hade jag aldrig klarat att få upp plattorna med denna typ av fix, det är omöjligt att göra för en person. Så kudos åt henne som man säger over there <antman>

Dacke din lilla glädjespridare :) Det var faktiskt dig jag tänkte på när jag kom på att jag skulle gjuta grinden. Har fortfarande järnoxid kvar och jag kan inte nog påtala hur fantastiskt fin betongen blir med denna i. Vi är supernöjda! Känns som natursten på något vis iom förg skiftningarna, inget man kan måla sig till. Så en grind med denna blandning får det bli när tiden finns i sommar. Bara jag nu har skrivit ned blandingen så kulören blir densamma.
Nej nu lyser solen så ut i den....
Tack för visat intresse mina vänner :)
//Mats       
« Senast ändrad: maj 06, 2012, 11:21:07:07 av Henry Porter »
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Nisse

SV: Betongpool 2008-2009
« Svar #359 skrivet: maj 07, 2012, 00:28:52:52 »
Lider med dig.
Men måste bara säga att du har en otroligt fin pool och baksida grymt imponerande!!!!
Lycka till med kaklingen och hoppas det blir bra nu
mvh Nisse

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag