CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mät stickor  (läst 705 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lasseboy

Mät stickor
« skrivet: december 29, 2020, 10:48:27:27 »
Vilken mät sticka använder ni?
Den jag blev rekommenderad kosta ca 5 kr st, tycker att det är lite saftigt för en pappers bit.

Poolgiganten

Utloggad henlin431

SV: Mät stickor
« Svar #1 skrivet: december 29, 2020, 12:28:17:17 »
Jag körde med lite olika stickor i början. Alla visade olika och inte alls de nyanser som framgick på burken.

Stickorna kommer aldrig kunna visa dig exakta värden, däremot en hyfsad uppskattning. Jag köpte en digital mätare som jag kalibrerar ofta. Detta eftersom det jag mäter mest är just pH. Det vill jag helst inte offra stickor på eftersom stickorna vanligtvis visar en del annat också.

Har även testat stickor med 7 olika mätvärden. De behöver ofta läsas av snabbt och i rätt ordning.

Efter att ha kört med 4 olika stickor och en digital pH-mätare känner jag betydligt mer trygghet kring pH än jag gjorde i början. Jag har kört med Nitors stickor, Biltemas, Swim&Fun och InstaTest 6 plus. De olika stickorna har haft olika syften så de går inte att jämföra rakt av.

Är själv nyfiken på hur vanligt pH-papper mäter. De går ju att köpa i mängder. Men jag har inte provat.

Jag tror man måste gå igenom en del produkter innan man själv känner vad som funkar bäst. I början hade jag alldeles för högt pH för att jag tolkade stickorna fel. Det gav en rad problem i poolen som jag sen dess inte fått (utfällningar, algbildning).






Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag