CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Läckande spa Leak Sealer - Lo-Chlor  (läst 951 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

khun_stefans

  • Gäst
khun_stefans
Läckande spa Leak Sealer - Lo-Chlor
« skrivet: december 12, 2020, 10:50:31:31 »
Hej!

Jag undrar om någon använt Leak Sealer  från Lo-Chlor. Det  står för swimming pool på flaskan, men enligt försäljaren så skulle det fungera på spa oxå.
Doseringen är en liter leak seak sealer  för 60000 liter vatten.   Om jag räknar på min pool (2000 liter) så skulle det innebära 3,3 Cl.   Låter väldigt lite.

Hur går man sen tillväga?
Det jag hittat är att man tar bort filter och kuddar från spaet.
Häller i medlet i skimmern och väntar 30 min.
Därefter slår du på jetsen och låter dom går en gång
Väntar 3 dagar och kollar om det är fixat.

Tack på förhand.

MVH  Stefan

 

Poolgiganten

SpaFred

  • Gäst
SpaFred
SV: Läckande spa Leak Sealer - Lo-Chlor
« Svar #1 skrivet: december 12, 2020, 12:49:35:35 »
En snabb googling fick fram det här
Leak Sealer is specifically designed to seal minor leaks in swimming pools. If you have a leak, then this product is should be your first option prior to spending excessive amounts on leak detection and possible major structural work. Leak Sealer is designed to be used with a water loss rate not exceeding 1 inch per day in a 60,000 litre pool. For leaks in spas or hot tubs please go to our dedicated Spa Leak Sealer.

Så tillverkaren har en specifik för spabad skulle nog använda den istället.
http://www.lo-chlor.co.uk/hot-tub-chemicals/spa-leak-sealer/

Spa Leak Sealer is a concentrated formulation to seal minor leaks in hot tubs and spas. It can be used for leaks in either the shell and/or internal plumbing system. Please note: Lo-Chlor Spa Leak Sealer should not be used when the hot tub water temperature is below 6 degrees Celsius (°C).

khun_stefans

  • Gäst
khun_stefans
SV: Läckande spa Leak Sealer - Lo-Chlor
« Svar #2 skrivet: december 13, 2020, 13:24:07:07 »
Tack för svar!

Undrar dock om någon har personlig erfarenhet  av detta medlet?  Tyvärr fanns inte "spa" varianten i den butiken jag handlade.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag