CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa-badet slutat värma, hur felsöker jag?  (läst 8587 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad oscar

SV: Spa-badet slutat värma, hur felsöker jag?
« Svar #10 skrivet: mars 30, 2019, 11:06:16:16 »
Tack för svar!!
Badet funkar inte fast jag kört jetpumparna under Pri-läget efter uppstart. Och cirkulationspumpen verkar inte gå alls, brukar finnas en stril ström av bubblor och stråle i en av hålen i botten.
Har iaf kontaktat denform  som pekat ut var pumpen sitter. Kan jag mäta på den? Eller går det tvångsköra den för o se om den är död?

Den är förmodligen död och kostar ca 1500 att köpa en ny så det är sällan värt att försöka laga.

Poolgiganten

RobertPettersson

  • Gäst
RobertPettersson
SV: Spa-badet slutat värma, hur felsöker jag?
« Svar #11 skrivet: mars 31, 2019, 19:17:49:49 »
Tips till allmänheten: bygg inte in era spabad i trall  :'( dra åt helsike vilket jobb det blev o få ut motorn..

Men iaf, ute är den!  Går den o koppla in och testa eller mäta sig fram om den är död? Tråkigt o köpa ny för 1500 och sen visar sig att det är nått annat.


Nolcap47

  • Gäst
Nolcap47
SV: Spa-badet slutat värma, hur felsöker jag?
« Svar #12 skrivet: november 29, 2020, 17:36:34:34 »
Hej,
Har samma problem. Hur löste det sig för trådskaparen. Jag har bytt J50 cirkulationspumpen men har fortfarande samma problem.
Mvh.
/Christer

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag