CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Stege till nedgrävd ovangjordspool  (läst 33694 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Stege till nedgrävd ovangjordspool
« Svar #40 skrivet: september 03, 2006, 10:17:25:25 »
Nja Fia!
Det blir nog en sådan där som säljs på K-Rauta, verkar ju kanon och billigast i Sverige oxå?!
Glasfiber är dyrt material. Jag har byggt två vindsurfingbrädor och det var inte billigt.

Däremot funderar jag att armera Styrofoamen (Ecoprim 200) under poolen med glasfibertapet och epoxy, blir både hårt och starkt. Man vill ju inte se där skarvarna under poolduken som ALLA talar om. >ohno>
poolnisse :)

Poolgiganten

Utloggad raggartufsen

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Västerås
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Äntligen sommar !
    • Visa profil
    • sussionline
SV: Stege till nedgrävd ovangjordspool
« Svar #41 skrivet: mars 20, 2009, 17:18:47:47 »



Vi skruvade fast två träbitar under fastsättningen för att få upp den en bit, men vi har ju vår pool exakt jäms med däcket, så det var bara en ren säkerhetsåtgärd för att det inte ska bli någon tyngd på sargen.

den har suttit på plats en vecka nu och än så länge ser det ut som om den klarar kloret  :D



Vill påpeka nu inför sommaren 2009 att vi inte har stegen kvar då det visade sej att den blev svart av kloret, så jag kan inte rekomendera denna till pool  :-\

Utloggad Tomas W

  • Ettåring på pool!
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Åkersberga
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Stege till nedgrävd ovangjordspool
« Svar #42 skrivet: mars 23, 2009, 21:52:23:23 »
Hallå!
Stegar är ett problem med ovanmarkpoler som jag ser det. Jag tror man ska vara försiktig med stegar som har ett tryck mot poolvägg. I mitt fall löste jag det med en trappa från Transmekano. Bilder finns på
http://transmekano.se/foton.htm .Trappan sänks ner i poolen och hålls nere med hjälp av sanddunkar samt löstagbart "trappräcke" förankrat i pollaltan eller d.y.l.. Trappan har varit en succe :) både för de mindre barnen och för åldringarna. Trappan är gjord i vitplast och räcket i rostskyddat/vitmålat aluminium, d.v.s tål ett saltvattensystem med klorgenerator. Har för mig att den kostar runt 2500kr. Sammanfattningsvis kan jag inte annat än rekomendera en "trapplösning".
Med poolhälsn.
Tomas
Transmekano/cheyenne 7,3x3,7m sommaren 2008. Poolen värms med en EVI heat split sun 7kW med 12m2 Watt3000 solpaneler.

Utloggad utopiazz

SV: Stege till nedgrävd ovangjordspool
« Svar #43 skrivet: juni 01, 2009, 15:28:58:58 »
Vill påpeka nu inför sommaren 2009 att vi inte har stegen kvar då det visade sej att den blev svart av kloret, så jag kan inte rekomendera denna till pool  :-\

En liknande modell på stege finns även i rostfritt fast då åker priset upp en del. Har sett ett pris runt 8-9000:- för den. Tyvärr finns inte vikbeslagen i rostfritt

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag