CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: pool bygge frågor  (läst 3279 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crille

pool bygge frågor
« skrivet: januari 02, 2007, 20:10:54:54 »

Hej 
Jag har murat upp 7 sten högt med leca skall gjuta överdelen till helgen.Har lämnat för en trappa på ena gaveln som jag egentligen hade tänkt att mura den också.Men det börjar att svänga åt en färdig plast trappa.Det verkar att vara betydlit billigare.Jag fick ett bra tips på hur man kan lägga formsvetsad linersjälv tyvärr så var den på engelska.Jag skulle vilja ha lite priser och tips vad matrialet kostar till en pool 8x4m och en trappa.

Hur stor pump och filter behövs?
Inlopp utlopp i plast hur funkar det?

mvh crille



Poolgiganten

Utloggad baeckis

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Svängsta (Blekinge)
  • Antal inlägg: 21
  • Total likes: 0
    • Visa profil
SV: pool bygge frågor
« Svar #1 skrivet: januari 02, 2007, 21:16:33:33 »

Hej 
Jag har murat upp 7 sten högt med leca skall gjuta överdelen till helgen.Har lämnat för en trappa på ena gaveln som jag egentligen hade tänkt att mura den också.Men det börjar att svänga åt en färdig plast trappa.Det verkar att vara betydlit billigare.Jag fick ett bra tips på hur man kan lägga formsvetsad linersjälv tyvärr så var den på engelska.Jag skulle vilja ha lite priser och tips vad matrialet kostar till en pool 8x4m och en trappa.

Hur stor pump och filter behövs?
Inlopp utlopp i plast hur funkar det?

mvh crille




Får man fråga vad det har gått på med leccablocken så långt, har funderat länge på om man skulle mura eller köpa stommen..

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: pool bygge frågor
« Svar #2 skrivet: januari 02, 2007, 22:02:24:24 »
Hej Baeckis och Crille,

Några erfarenheter från en som håller på med en Lecapool och inbyggd trappa. Den första brukar väl vara om jag skulle göra om det? Svaret är tveksamt och det är egentligen bara baserat på tiden det tar. Eftersom jag har det som ett hobbyprojekt så går det inte att fokusera under koncentrerad tid. När jag ser en hel del av de andra projekten och hur fort det går har man vissa hmmmmmande ljud.

Å andra sidan får man precis den pool man vill ha. I vårt fall med en annorlunda inbyggd trappa och en ganska stor grunddel för barnen. Dessutom är det lite kul att inte ha som alla andra och då går man lite annorlunda vägar. Vi hittade LED-belysning i Italien och filter/pump/rör från västkusten (bra support)

På nyårsafton dök det plötligt upp att en av våra vänner svetsat presenning i tre år och hade all utrustning....  och som dessutom själv föreslog att han skulle hjälpa oss  <love>
Så nu letar jag runt globalt för att hitta bra liner att köpa i "lösvikt"

Kontentan är nog att se efter hur mycket tid du har/vill lägga och hur viktigt det är med olika detaljer i ditt bygge.

Lycka till :-) Det är en kul resa! 
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad crille

SV: pool bygge frågor
« Svar #3 skrivet: januari 03, 2007, 10:59:01:01 »
Hej
Grävning ,lecasten 19x19 7pall ,sand ,makadam,armeringjärn ,20 säckar cement, 10 säckar murbruk
detta har kostat ca 17 000kr.
Jag kommer att mura 7stenar högt och sedan gjuta överdelen runt ca 200mm högt.Jag har på långsidorna lämmnat en slitts som är ca 400mm bred där jag skall gjuta.Jag har börjat med att forma och mura trappan den blir ca 1600mm bred och 1900mm lång.Tänker sedan att sätta ett skjutbart tak över

Man skulle vilja ha mer info om vad det kostar att lägga formsvetsad liner själv och har hört att det finns vissa färdiga hörn man kan använda ?

mvh crille

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag