VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Riktning på ut-lopp  (läst 2326 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dynamit

Riktning på ut-lopp
« skrivet: juli 05, 2006, 12:12:22:22 »
Hej hej,

Först och främst vill jag bara säga att jag blev mycket glad när jag såg att det fanns ett poolforum på Internet.

Jag har en 8x4 folkpool. Min fråga är vilken riktning/vinkel man bör ha på ut-loppen. Min erfarenhet så här långt har visat att om man har dem riktade upp mot ytan samt in mot respektive kant så får man bort skräpet på tan mycket snabbt och innan det sjunker. Samtidigt blir cirkulationen precis under samt in mot mitten av poolen sämre.

Någon som har något tips?

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Riktning på ut-lopp
« Svar #1 skrivet: juli 05, 2006, 13:11:37:37 »
Hejsan dynamit och välkommen. Visst är det bra med ett poolforum!

Jag har tre utlopp på min pool. Ett är från solfångare som är riktat rakt fram, och de från filtret är riktade svagt utåt sidorna. Inget av dom är riktade uppåt eller nedåt.

Det fungerar väldigt bra, det mesta ytskräpet flyter ganska så snabbt bort till ytvattenrenaren. Lite skräp på botten blir det men inte mycket.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan