CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ändra inställningar på Brilix Thp 55  (läst 7932 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Helene

Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« skrivet: juni 15, 2012, 21:08:54:54 »
Har nu fått den trasiga displayen utbytt och skulle prova att köra igång men har lite problem att få till inställningarna och behöver lite tips. Tycker att manualen är lite svår att förstå sig på (är nog inte så teknisk som jag trodde  ;D)

I standbyläget ska man kunna ändra inställningarna av de olika parametrarna men förstår inte riktigt hur man kommer vidare. Det går bra att komma till den första parametern (A) som visar temperaturen i returvattnet. När man då ska trycka på de båda pilknapparna för att aktivera det inställda värdet låses tangenterna så det går inte att göra något mer.

Hur ska man göra för att aktivera ett inställt värde för att sedan på vidare till nästa parameter och kunna ändra de inställningar som är gjorda?

Vilket läge kör ni andra i Auto, Heat eller Cool?



Pool: Primastar 1,22 m x 5,5 m Ø. Uppvärmning: solfångare 12,5 m2 + poolvärmepump Brilix THP 55 Utedusch: Sunny 40

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #1 skrivet: juni 15, 2012, 21:20:39:39 »
Du bör ställa den i heat, så att den helt plötsligt inte börjar kyla vattnet en solig dag...
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Fia

SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #2 skrivet: juni 15, 2012, 22:10:32:32 »
Hej Helene.  :)
Den här tråden kommer jag att följa intensivt,
jag ska försöka mig på att ställa in vår Brilix i början på nästa vecka.  ???
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Helene

SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #3 skrivet: juni 15, 2012, 22:30:32:32 »
Du bör ställa den i heat, så att den helt plötsligt inte börjar kyla vattnet en solig dag...
Okej.
Du vet inget om de inställningar jag försökt mig på?
Pool: Primastar 1,22 m x 5,5 m Ø. Uppvärmning: solfångare 12,5 m2 + poolvärmepump Brilix THP 55 Utedusch: Sunny 40

Utloggad Helene

SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #4 skrivet: juni 15, 2012, 22:31:45:45 »
Hej Helene.  :)
Den här tråden kommer jag att följa intensivt,
jag ska försöka mig på att ställa in vår Brilix i början på nästa vecka.  ???
Jag hoppas att jag får något svar, för det verkar krångligare än jag trodde  <dontkn>
Pool: Primastar 1,22 m x 5,5 m Ø. Uppvärmning: solfångare 12,5 m2 + poolvärmepump Brilix THP 55 Utedusch: Sunny 40

Utloggad Mikael_O

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Vällingby
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #5 skrivet: juni 16, 2012, 05:20:39:39 »
Hejsan

Då blir det mitt första inlägg i forumet.  :)
Har en XHP 60 men det ser ut att vara samma display.

När du trycker på båda pilarna samtidigt är det endast för att låsa eller låsa upp.

När du ställt in tex temperatur så behöver du inte göra något mer än att låta det värdet vara.
Liten Canariaspool från rubinpool 3,5 diameter 1,20 djup.
Brilix XHP 60, Intex saltklorinator.

Utloggad Helene

SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #6 skrivet: juni 16, 2012, 09:51:23:23 »
Jo jag förstår att man låser eller låser upp displayen med tryck på båda pilarna samtidigt.
Ställa in temperatur är inte något problem men man ska ju kunna ändra andra inställningar om jag inte missförstår manualen men det kanske inte är nödvändigt att göra det utan ha den färdiga inställningen..
Pool: Primastar 1,22 m x 5,5 m Ø. Uppvärmning: solfångare 12,5 m2 + poolvärmepump Brilix THP 55 Utedusch: Sunny 40

Utloggad Helene

SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #7 skrivet: juni 16, 2012, 16:28:46:46 »
Jag har lyckats klura ut lite mer hur vp:n fungerar genom att läsa andra pumpars manualer och letat runt mer på forumet. Så nu börjar det likna nåt ialla fall  :)
Pool: Primastar 1,22 m x 5,5 m Ø. Uppvärmning: solfångare 12,5 m2 + poolvärmepump Brilix THP 55 Utedusch: Sunny 40

Utloggad Mikael_O

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Vällingby
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #8 skrivet: juni 16, 2012, 18:32:44:44 »
Nu har jag varit ute och tryckt lite, det jag kom fram till var.
Håll in båda pilarna samtidigt till ett pip hörs då går det att manövrera i menyerna.

Sen har jag inte kommit så mycket längre.  ::)
Liten Canariaspool från rubinpool 3,5 diameter 1,20 djup.
Brilix XHP 60, Intex saltklorinator.

Utloggad Helene

SV: Ändra inställningar på Brilix Thp 55
« Svar #9 skrivet: juni 16, 2012, 19:43:27:27 »
Det jag gjorde var att hålla in mode-knappen tills de olika parametrarna dyker upp. Läste någonstans men minns inte var (har läst så mycket om detta nu) att man bara kan ändra inställningarna när pumpen inte är påslagen.
Pool: Primastar 1,22 m x 5,5 m Ø. Uppvärmning: solfångare 12,5 m2 + poolvärmepump Brilix THP 55 Utedusch: Sunny 40

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag