CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Problem med Carpo spa fråv SBV  (läst 1861 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle77

  • Gäst
Pelle77
Problem med Carpo spa fråv SBV
« skrivet: december 09, 2019, 13:00:00:00 »
Har ett spabad från skånska byggvaror, Carpo ca 1000L, som börjat krångla.
Pumpen orkar inte cirukulera vatten utan står och "surrar" och displayen visar LF dvs low flow.
Jag har fyllt på med vatten, öppnat alla jets och bytt filter. Har även provat att köra helt utan filter. Om man kör igång pumpen på högsta läget som han har när man badar så kör det igång och sedan när den går ner på cirkulationsläget så kan den köra där. Det är som att den inte orkar köra igång från avstängt läge.
Kan det vara stopp någonstans i rören? Kan pumpen vara trasig så den inte orkar på låg fart? Finns det någonstans mer jag kan rensa bort skit? Jag körde en pipeclean i sommras och det var inte speciallt mycket skit då. Tacksam för alla ideer!

Poolgiganten

Utloggad oscar

SV: Problem med Carpo spa fråv SBV
« Svar #1 skrivet: december 09, 2019, 13:48:26:26 »
Skulle nästan våga svära på att det är lågfartskondensatorn som har gett sig. Oftast räcker det att byta den.
Har du inte elkunskaperna för att göra det själv så ska du kontakta någon som har. En kondensator kan lagra ström långt efter man brutit strömmen till badet.

Pelle77

  • Gäst
Pelle77
SV: Problem med Carpo spa fråv SBV
« Svar #2 skrivet: december 09, 2019, 15:46:03:03 »
Tack för svar! Jag har hyfsade elkunskaper så jag ska kolla på det. Var hittar jag en ny sådan? har poolbutiker?

Utloggad Lassse

SV: Problem med Carpo spa fråv SBV
« Svar #3 skrivet: december 10, 2019, 08:00:31:31 »
En välsorterad poolbutik har det.
Annars har elfa.se
Finns även här:
https://www.spapartsnordic.se/sok_resultat.php?searchfieldvalue=Kondensator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag