CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: grusmängd till 4x8?  (läst 2754 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anakin

grusmängd till 4x8?
« skrivet: januari 18, 2008, 13:19:40:40 »
Hej!
Vi har en grävare som ska gräva till vår pool 4x8 classic. Hur mycket singel går det åt? Vad jag förstår så efter grävning, dränering och fiberduk ska ett lager singel läggas först, sedan byggs bottenstommen sedan ska ytterligare grus läggas för att fästa stommen och sedan ska ytterligare en fiberduk läggas innan man lägger 04 sand och isolerande bottenmatta. Dessutom ska man återfylla med singel. Alltså om jag förstår det hela rätt ska man vid tre tillfällen fylla med singel och sedan ha ett lager med sand som poolbotten. Är det någon som har koll på hur mycket singel respektive 04 sand man ska kalkulera med för att det ska räcka till?
MVH Jen
 <dontkn>

Poolgiganten

Utloggad matz

SV: grusmängd till 4x8?
« Svar #1 skrivet: januari 18, 2008, 16:00:20:20 »
fiberduk>5 m³ grus>regelstomme 3,5 m³ grus mellan bottenreglarna>fiberduk 2 m³ sand...glöm inte padda mellan varven
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad Fia

SV: grusmängd till 4x8?
« Svar #2 skrivet: januari 21, 2008, 19:13:25:25 »
Det sista lagret med sand skulle jag byta ut mot vattnat o paddat stenmjöl för att undvika att få fotavtryck på botten, det blir mycket hårdare än sand o sen avsluta med en t ex. bottenmatta eller favolen (betongmatta) för att få lite mjukt att gå på.
« Senast ändrad: januari 21, 2008, 19:16:55:55 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag