Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nytt hus = ny pool! Aqvis med saltvatten är tanken, åsikter?  (läst 3250 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
Nytt hus = ny pool! Aqvis med saltvatten är tanken, åsikter?
« skrivet: januari 23, 2013, 08:44:14:14 »
Ja, som ämnesraden låter, har någon åsikter om Aqvis pooler?

Mycket tilltalande med en Kidney form tycker vi och det verkar ju vara ett väldigt smart system med inbyggt GT-hylla och allt. De är förövrigt de enda (utom svindyra Catalinaspas glasfiber) som faktiskt har en "riktig" Kidney form. Med "riktig" menar jag att samtliga väggar är välvda, inte som t.ex. Miamipool eller Folkpool där ena långsidan är rak...

Saltvatten med klorinator får det bli den här gången...

Vet någon om det finns något färdigt system för automatisk påfyllning eller får man bygga en egen flottör mojäng?

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Nytt hus = ny pool! Aqvis med saltvatten är tanken, åsikter?
« Svar #1 skrivet: januari 23, 2013, 11:13:09:09 »
Hej

Nu är jag väldigt partisk då jag säljer Aqvispooler så jag tänker inte kommentera poolkonstruktionen, men va det gäller automatisk påfyllning så finns det flera olika lösningar på detta.
Men jag personligen är inget jätte fan av detta då jag varit med om att påfyllningen hakade upp sig, självklart inträffade detta när kunden var på semester.
Men annars är det inget märkvärdigt system.

Ett alternativ är att koppla på vattentillförsel på poolcirkulationen så du slipper dra fram vattenslang m.m. varje gång du behöver fylla men att du ändå sköter påfyllningen manuellt. 

MVH
Jonas
alltibad

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Nytt hus = ny pool! Aqvis med saltvatten är tanken, åsikter?
« Svar #2 skrivet: januari 23, 2013, 13:39:56:56 »
Tanken var ju just att ha påfyllning automatiskt då vi inte är hemma...

Någon åsikt om man kan ta vatten från Mälaren och fylla med om man kör saltvatten i poolen?
Vi har sommarvatten från mälaren, väldigt klart och rent (och gott att dricka)... Alternativet är vatten från brunnen nu (med en del järn i). Vi får kommunalt vatten i slutet på året sen.

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Nytt hus = ny pool! Aqvis med saltvatten är tanken, åsikter?
« Svar #3 skrivet: januari 26, 2013, 14:24:39:39 »
Jaha, då var det beställt, blir en Aqvis Kidney 20 med GT-hylla (eller lagun som de kallar det) istället för trappa.



Saltvatten klorinator, salt och 75kW VVX till bergvärmen är med i paketet...

Det kommer att bli gjuten platta men vi vet ännu inte riktigt var på gården det ska hamna. Vi har en fornlämning på ena sidan av tomten så vi har lite måttande och mätande att göra så vi inte kommer in på den.

Är det någon som har tips på pooltak av lägre modell till ett hyfsat pris (<70.000kr)?

Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag