CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Betongvägg, vad innebär det?  (läst 1986 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
Betongvägg, vad innebär det?
« skrivet: augusti 28, 2009, 20:43:41:41 »
Hej,
vi håller på kämpa på och försöker bestämma oss för vilken pool det ska bli... Liner blir det i alla fall med plåt, antingen en "åtta" eller oval...

Frågan då, vissa leverantörer skriver att poolen måste stå på betongplatta och ha betongväggar, vad innebär det i praktiken?
Betongplatta är väl rätt uppenbart, och då antar jag de menar en armerad tjock sak... :o

Men vad innebär "betongväggar"?
Ska man mura upp väggar för långsidorna kan man väl lika gärna mura en pool... eller...?

Kan man använda stenmjöl istället för betongplatta och isolera under, det föreslog en återförsäljare...?

Hittar inte riktigt någon helt klar beskrivning tycker jag och återförsäljarna säger lite olika, fast de säljer samma märken.

Tacksam om någon kan reda ut detta åt mig...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Betongvägg, vad innebär det?
« Svar #1 skrivet: augusti 28, 2009, 21:04:46:46 »
Hej o välkommen. :)

Jag är ingen expert men kan hjälpa med detta.

Bilder på ett bygge av en oval. Stödmurar av lekablock längs långsidorna o mager betong runt restan för att få maximal stadga vid exempelvis linerbyte.
http://www.poolmans.se/eshop/poolmontage_relax.php

Video på hur åttan byggs. Samma sak där, mager betong runt hela ramen. (mager betong=sand o cement)
http://www.poolmans.se/eshop/poolmontage_kreta.php

Betongplatta är , som du säger, olika mellan försäljarna, varför det är så vet jag inte, tyvärr.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag