VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Smart puck (Shelly) KMP Smart 60  (läst 1283 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Palle65

Smart puck (Shelly) KMP Smart 60
« skrivet: september 13, 2023, 00:17:53:53 »
 <hmm>

Någon som har gett sig på att sätta en smart puck på KMP Smart 60 poolvärmepump? Det finns ju visst gränssnitt, se bif bild. Önskar styra på och av utan att styra på primärsidan.
Jo jag vet det finns ett gränssnitt via Aqua temp men jag önskar köra en parallell till denna för att synka ihop med cirkpumpen samt monitorera effekt.
Markpool på gjuten platta med lecaväggar. Isolerad utsida.

Poolgiganten

Utloggad Palle65

SV: Smart puck (Shelly) KMP Smart 60
« Svar #1 skrivet: oktober 04, 2023, 20:52:28:28 »
<hmm>

Någon som har gett sig på att sätta en smart puck på KMP Smart 60 poolvärmepump? Det finns ju visst gränssnitt, se bif bild. Önskar styra på och av utan att styra på primärsidan.
Jo jag vet det finns ett gränssnitt via Aqua temp men jag önskar köra en parallell till denna för att synka ihop med cirkpumpen samt monitorera effekt.

Ingen!? Ok får söka svar på annat håll.
Markpool på gjuten platta med lecaväggar. Isolerad utsida.

Utloggad TommyC

SV: Smart puck (Shelly) KMP Smart 60
« Svar #2 skrivet: oktober 08, 2023, 12:23:11:11 »
Jag har inte sett den frågan tidigare så du är kanske först med att vilja ha en sådan lösning.

För oss fungerar det utmärkt med att ställa önskad temperatur i värmepumpen och sedan styra gångtid för cirkulationspumpen med ett enkelt tidur. Värmepumpen känner när flödet upphör och slutar då värma. Syftet med tidstyrningen är att spara energi på dels den för kraftiga cirkulationspumpen samt att låta värmepumpen arbeta dagtid då lufttemperaturen är högre vilket ger högre verkningsgrad hos värmepumpen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag