VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Alternativ till betong 3 combimix (slut)  (läst 1484 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thortsteen79

Alternativ till betong 3 combimix (slut)
« skrivet: juli 05, 2022, 16:10:45:45 »
Ska gjuta 10mm ovanpå poolkanten och tjällden rekommenderar betong 3 från combimix, Bauhaus har dock slutat med combimix och hittar ingen som säljer där jag bor. Någon som har tips på alternativ betong?

Poolgiganten

Utloggad cy_berg

SV: Alternativ till betong 3 combimix (slut)
« Svar #1 skrivet: juli 05, 2022, 21:40:26:26 »
Ska gjuta 10mm ovanpå poolkanten och tjällden rekommenderar betong 3 från combimix, Bauhaus har dock slutat med combimix och hittar ingen som säljer där jag bor. Någon som har tips på alternativ betong?

Jag har precis (för ett par veckor sedan) gjutit både stolpar och krönbalk i vår Tjälldén-pool, och det går fint med annan grov betong istället. Jag försökte få tag i Combimix men vår lokala Jem & Fix hade helt slut på det, så jag köpte grovbetong hos Byggmax istället.

Utloggad Thortsteen79

SV: Alternativ till betong 3 combimix (slut)
« Svar #2 skrivet: juli 06, 2022, 21:22:34:34 »
Jag körde byggmax för stolpar och krönbalk men nu ska jag gjuta mellan plåten och bärlina, ovanpå kanten, det blir typ 5-15mm så behöver något som går att gjuta tunt. Den combix betong 3 har ju bra spec, synd bara att den är svår att få tag i.

Var på bauhaus o de rekommenderade en finja som var avsedd för inomhusbruk och kostade 300kr säcken.. låter bättre med 50kr säcken med något som tål saltvatten men hittar enbart betong 3 som fixar det.

Utloggad cy_berg

SV: Alternativ till betong 3 combimix (slut)
« Svar #3 skrivet: juli 06, 2022, 21:45:34:34 »
Jag körde byggmax för stolpar och krönbalk men nu ska jag gjuta mellan plåten och bärlina, ovanpå kanten, det blir typ 5-15mm så behöver något som går att gjuta tunt. Den combix betong 3 har ju bra spec, synd bara att den är svår att få tag i.

Var på bauhaus o de rekommenderade en finja som var avsedd för inomhusbruk och kostade 300kr säcken.. låter bättre med 50kr säcken med något som tål saltvatten men hittar enbart betong 3 som fixar det.

Ah, nu förstår vad det är du ska gjuta  :) Snapin-listen till linern på Tjälldéns pooler bygger 10mm, och låten ytterligare kanske 1mm, så jag tror du klarar dig bra med Byggmax finbetong som har ballast 0-6mm i fraktion. Det står visserligen att skikttjockleken ska vara minst 20mm, men det känns som att 10mm måste funka också när du bara ska fylla ut utrymmet mellan bärlina och snapin-listen, det är ju bara för att skapa ett jämnt utrymme för trallen (antar jag) som ska täcka de där 10mm betong?

Utloggad Thortsteen79

SV: Alternativ till betong 3 combimix (slut)
« Svar #4 skrivet: juli 19, 2022, 12:48:03:03 »
Jag tog en resa till bauhaus i Stockholm, de hade kvar.. gick åt 7säckar till min 4x6 pool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan