CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Blekta liners  (läst 5337 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Annelizon1

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Malmö
  • Antal inlägg: 28
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Poolbygge pågår
    • Visa profil
Blekta liners
« skrivet: mars 26, 2006, 11:31:38:38 »
Hej,

Jag vill gärna ha lite feed-back från er som haft pool länge (> 10år) och om ni har haft problem med att er liner har blekts. Hur länge håller de utan att blekningen blir påtaglig? Klarar sig en enfärgad bättre än mosaik (som jag har hört blir nästan vit efter ett tag....).

Murad 4x8 m med roman trappa på kortsidan. Jordvärme.

Poolgiganten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: Blekta liners
« Svar #1 skrivet: mars 26, 2006, 14:14:11:11 »
Nu ville du ju har svar från linerägare >10 år, det är inte jag! Men i alla fall så ser jag på kompis liner (enfärgad) att den efter 6 sommrar visar tydliga markeringar vid vattenlinjen.
Det är det ena, det andra är att han har fått "rinningar" efter en vår där smältvatten kom fel (enligt honom), dessa lodräta streck ser verkligen inte roliga ut! (går inte att skura bort) Jag tror de knappt skulle ha synats om han haft en mosaik/marmorerad liner.

Som jag ser det finns det inget som skulle tala för att en mosaik/marmorerad skulle blekas mera, bara att det skulle synas mindre på dessa! precis som all annan skit!

En sak som i alla fall jag tror kan påverka i långa loppet är vilken typ av poolkemikalier man använder, klor t.ex är ju inte helt oaggressivt, kan kanske påverka t.ex vattenlinjen!(?)
Sen finns det med all säkerhet skillnad på liner och liner, man brukar som vanligt få vad man betalar för!

Vi valde en marmorerad liner, den har efter 3 sommrar inte uppvisat någon synlig färgförändring! tiden får väl utvisa!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag