Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Häftig Rutschbana  (läst 20612 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
Häftig Rutschbana
« skrivet: juli 22, 2009, 16:14:09:09 »
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Poolgiganten

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Häftig Rutschbana
« Svar #1 skrivet: juli 25, 2010, 12:02:52:52 »
PRECIS en sådan som mina pojkar vill ha!

Jag funderar på att bygga en rutschbana från balkongen/trappan på vänster sida om huset och rakt ner i poolen  :) Vi får se hur det går... kanhända till nästa sommar!  8)
« Senast ändrad: juli 25, 2010, 19:26:37:37 av rudbeckia »
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Magdalena

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #2 skrivet: juli 25, 2010, 17:23:31:31 »
vilken fantastisk utsikt mot poolen ni kommer att ha från verandan  <sol>
Miami Pool 4*8, Baquacil, Roman end trappa, Ideal Cover klasik C, solfilm. Byggt 2008.

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Häftig Rutschbana
« Svar #3 skrivet: juli 25, 2010, 19:14:10:10 »
Ja, jag tror att det kommer att bli riktigt tjusigt! :) Den här delen av huset är rektangulär... precis som formen kommer att vara på poolen...

Den där inglasade utbyggda sektionen är ett uterum. Där kan vi sitta och titta ner på den... hmmm... ja knappast vackert upplysta poolen utan snarare den övertäckta poolen  ;)  För det lär den ju vara kvällstid.   ;D

En rutschbana från "balkongen" vore verkligen pricken över i:et  <sol>  Det är åtta meter mellan balkongräcket och poolkanten...


Här kan man köpa måttanpassade rutschbanor: http://lekplats.se/rutschkanor

Så här ser utsikten ut från uterummet och ner i poolen... Den kommande utsikten   ;)
« Senast ändrad: juli 25, 2010, 19:28:35:35 av rudbeckia »
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad utopiazz

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #4 skrivet: juli 27, 2010, 16:44:31:31 »
En rutschbana från "balkongen" vore verkligen pricken över i:et  <sol>  Det är åtta meter mellan balkongräcket och poolkanten...


Har för mig att jag sett en kana från den här annonsören tidigare som var uppemot 8m http://www.blocket.se/stockholm/Aqua_rutsch__kana_till_pool_27168550.htm?ca=11&w=3

Utloggad LUS

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #5 skrivet: juli 27, 2010, 16:49:38:38 »
  Satsa på ett automatisk vattenpåfyllningssystem direkt! 8 meter och i en pool, behöver nog inte vattna nedanför poolen på ett tag... Sönerna är ute och mäter redan!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Häftig Rutschbana
« Svar #6 skrivet: juli 27, 2010, 19:21:34:34 »

Har för mig att jag sett en kana från den här annonsören tidigare som var uppemot 8m http://www.blocket.se/stockholm/Aqua_rutsch__kana_till_pool_27168550.htm?ca=11&w=3


Tack för tipset! Jag måste dock ha tag i en rostfri starkare kana... En rejäl sak så att även jag och maken får åka!   <antman>

Stödställningen såg ju inte speciellt avancerad ut... Trappan har jag ju redan  :)
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Holton

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #7 skrivet: juli 31, 2010, 10:30:21:21 »
Jag spolade av den pressännig som jag hade täckt stenmjölsbädden med för någon dag sedan. Jag hade brett ut den på baksidan av gården, där sluttar marken endel... barnen såg direkt vad den kunde användas till, Pressen var 12 meter och sedan skarvade vi med 15-20 meter byggfolie... det blev ett litet enkelt vattenland =) Vi lät bara trädgårdsslangen ligga vid toppen på kanan och sedan var det bara att slänga sig utför, Billigt och lätt att ta bort när man var klar!
Har nu trallat in vår J&F 3,6x7,3
Värms med Brillix100

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Häftig Rutschbana
« Svar #8 skrivet: juli 31, 2010, 12:33:59:59 »
SMART!  O0

Vi har gott om slänter på vår tomt. Jag ska tipsa min make om din idé.
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad utopiazz

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #9 skrivet: augusti 01, 2010, 09:14:54:54 »
Jag spolade av den pressännig som jag hade täckt stenmjölsbädden med för någon dag sedan. Jag hade brett ut den på baksidan av gården, där sluttar marken endel... barnen såg direkt vad den kunde användas till, Pressen var 12 meter och sedan skarvade vi med 15-20 meter byggfolie... det blev ett litet enkelt vattenland =) Vi lät bara trädgårdsslangen ligga vid toppen på kanan och sedan var det bara att slänga sig utför, Billigt och lätt att ta bort när man var klar!

Det får inte vara för mycket sten och stubbar i slänten för då gör det ont

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Häftig Rutschbana
« Svar #10 skrivet: augusti 01, 2010, 09:53:43:43 »

Det får inte vara för mycket sten och stubbar i slänten för då gör det ont

GARANTERAT!   ;D
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad meee69

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #11 skrivet: augusti 01, 2010, 23:56:15:15 »
Här kan vi snacka om grym Rutshbana
nu var detta några år sedan och han hade en bana till han skulle
få upp men jag har inte pratat med honom på 1½ år nu så jag vet inte hur det ligger till
sedan kan man skymta hans parishjul i bakgrunden grym kille med många goa och tokiga idéer

Utloggad Erica

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #12 skrivet: augusti 02, 2010, 00:03:15:15 »
OJ, häftig kana för att tydligen vara en privat pool !! Men klarar man att få stopp innan man slår i väggen på motsatta sidan ? Jag kommer ihåg jag såg en snutt på Youtube där någon dök med huvudet före i en ovanmarkspool, råkade köra huvudet genom plasten på motsatt sida varvid hela poolen rämnade med en stor flodvåg !

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Häftig Rutschbana
« Svar #13 skrivet: augusti 02, 2010, 00:06:33:33 »
snutt på Youtube där någon dök med huvudet före i en ovanmarkspool, råkade köra huvudet genom plasten på motsatt sida varvid hela poolen rämnade med en stor flodvåg !
<antman> <antman> Extra Bonus <antman> <antman>

Utloggad meee69

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #14 skrivet: augusti 02, 2010, 00:14:56:56 »
Jadå den fungerade fint, frugan i huset älskade den var bara slänga sig ut via balkongen  när hon vaknade
är själv lite sugen att ha något liknade fast man kanske inte får ha det om man bor som jag i ett villa område

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Häftig Rutschbana
« Svar #15 skrivet: augusti 02, 2010, 02:19:40:40 »
Här kan vi snacka om grym Rutshbana

Häftig!   ;D 

Men kanske aaaningens överdimensionerad!   :D
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad utopiazz

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #16 skrivet: augusti 02, 2010, 09:18:04:04 »
Jadå den fungerade fint, frugan i huset älskade den var bara slänga sig ut via balkongen  när hon vaknade
är själv lite sugen att ha något liknade fast man kanske inte får ha det om man bor som jag i ett villa område

Frågan är vad byggnadsnämnden säger när ansökan om bygglov lämnas in. Fast man kan ju ringa först och fråga om man behöver bygglov för att fixa en lekpark till barnen ;)

Utloggad Erica

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #17 skrivet: augusti 08, 2010, 23:49:39:39 »

Frågan är vad byggnadsnämnden säger när ansökan om bygglov lämnas in. Fast man kan ju ringa först och fråga om man behöver bygglov för att fixa en lekpark till barnen ;)

Troligtvis bor väl den som byggt denna superkana någon stans ute på landet där man ligger utanför alla detaljplaner och kan göra åtminstone lite mer som man vill. Men den lär väl ha kostat en slant om han inte hade tur och hittade någon begagnad till reapris.

Utloggad utopiazz

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #18 skrivet: augusti 09, 2010, 09:39:24:24 »
I bakgrunden finns det även något som ser ut som början till ett pariserhjul

Utloggad meee69

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #19 skrivet: september 18, 2010, 10:56:46:46 »
pressis det är hans parishjul då hade han inte hunnit få på gondolerna så det blev ingen provtur

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Häftig Rutschbana
« Svar #20 skrivet: april 30, 2012, 03:59:18:18 »
Den absolut billigaste rutschkanan som jag hittat! Bara 179 kronor!   O0

http://lekmer.se/leksaker/dockskap/lundby-stockholm/lundby-stockholm-poolset?&utm_source=tradedoubler&utm_medium=CPO&utm_campaign=tradedoubler

SYND att den inte är i fullmodell...  ::)
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Erica

SV: Häftig Rutschbana
« Svar #21 skrivet: april 30, 2012, 11:26:04:04 »
Jo det hade ju varit ett riktigt klipp annars.... Rutschkana till poolen är ju kul - vi hade det när vi bodde i USA, men nu har vi inomhuspool och då är det lite värre med platsen tyvärr. Men som visats i denna tråd finns det ju de som har verkliga superkanor !

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag