CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fråga vid uppstart av pool  (läst 1062 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Fråga vid uppstart av pool
« skrivet: juli 22, 2015, 10:11:59:59 »
Så blev då poolen äntligen klar och jag startade cirkulationen i går. Jag har haft stillastående vatten i poolen ett tag som var lite grönt men man kunde tydligt se botten på poolen. Nu kör jag cirkulationen, har saltat vattnet och har satt saltklorinatorn i läge boost som producerar max klor. Tänkte köra så i ett par dygn.

Nu på morgonen var vattnet inte klart längre utan lite vitmjölkigt och man kan inte längre se botten. Jag antar att det är döda bakterier och alger och att ytterligare ett par dygns filtrering löser detta?

Saltklorinatorn justerar pH automatiskt och det ligger på 7.2 just nu så jag antar att det är ok. Värmaren är inte inkopplad ännu men tänkte göra det idag. Poolen håller 21.5 grader just nu då jag toppfyllde den i går. Innan dess hade jag vatten till strax under inloppet.
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag