Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolrobot/dammsugare  (läst 10850 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Viper

Poolrobot/dammsugare
« skrivet: juli 07, 2009, 23:12:42:42 »
Hej på er. Är ute efter en pooldammsugare med inbyggt filterpåse, vill inte ha nåt man kopplar in i breddavloppet, vad kan ni rekommendera?

Poolgiganten

Utloggad thomaslakers

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #1 skrivet: juli 08, 2009, 07:54:59:59 »
Hej!

Jag köpte en easy cleaner från poolstore som jag varmt kan rekomendera, priset är lite högt men billigaste jag kunde hitta i Sverige, men har sett att det går att importera den något billigare.

Men som sagt var, jag är väldigt nöjd, gör även att jag behöver backspola mindre.

Mvh Thomas
Poolstore 4x10x1,5 med trappa Roman end classic 3,0x110, byggnadsår 2007 ej helt klar och blir det nog aldrig,Värmer med gullberg&jansson 13,8kw + VP CTC Eco heat 8,5 + vvx  Pahlens 75kw, rening sandfilter 600, pump victoria 3 fas 0,76kw, 1hk

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #2 skrivet: juli 08, 2009, 18:57:35:35 »
Sett att folkpool har nån ny variant.
http://www.folkpool.se/pool-produkter/automatisk-pool-stadning/RoboCleaner-Automatisk-poolrobot-4950205

Vet ej om den tar väggarna med

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #3 skrivet: juli 10, 2009, 22:01:50:50 »
IMPORTERA själv, se min tråd under vatten/Kemi.
Helt vansinniga priser här i Sverige för en robot, man undrar hur butikerna/importörerna tänker när dom prissätter  <hmm>

Finns länk i min tråd till stället jag har beställt ifrån.

/Stefan

Utloggad Trulspool

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Helsingborg/Sverige
  • Antal inlägg: 26
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #4 skrivet: juli 13, 2009, 22:03:04:04 »
Jag ville heller inte hålla på med massa slangar och klydd. Problemet var att jag tycker dessa robotar är så sabla dyra. Jag hittade en prisvärd robot hos Folkpool (http://www.folkpool.se/Pooldammsugare/RoboCleaner-Automatisk-poolrobot-4950205)
10% rabatt när jag köpte den, så kostade den "bara" 5400:-

Den tar bara golvet, men det är good enough för mig. Jag känner inte att mina väggar blir speciellt sandiga eller löviga...nån som har det problemet?
Det är ju golvet som blir smutsigt.

Har haft roboten i en månad nu och kört den 5 ggr, och den funkar klockrent. Mycket nöjd! Jag har en 3*6 pool, och roboten kör i 3 timmar, sedan stänger den av sig själv. Då var golvet alldeles rent.

Det är mycket mindre klydd än slangar, dammsugar prylar, backspolning mm. Jag kommer aldrig att köra via bräddavloppen igen, det är 100%  säkert.
Folkpool Classic 3x6

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #5 skrivet: juli 13, 2009, 22:25:39:39 »
fortfarande gäller importera själv, den där lilla robocop städarn från folkpool kostar ju fjantiga 2000kr i usa.

Utloggad Ingvar

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #6 skrivet: juli 17, 2009, 22:55:48:48 »
Med hänsyn till storleken på din pool, så är kabeln en begränsning på de billigare poolrobotarna. Dessutom klarar inte de billigare modellerna de trappor som du gjort mellan de olika djupnivåerna. Folkpool säljer två modeller med 25 meters flytkabel, som jag antar är rätt typ av maskiner. Se: http://www.folkpool.se/pool-produkter/automatisk-pool-stadning/Sweepy-free-poolrobot-25-m-kabel-4950160, respektive http://www.folkpool.se/pool-produkter/automatisk-pool-stadning/Sweepy-M3-Komplett-poolrobot-med-transportvagn-4950120
Folkpool Classic 10x4,5m med djupdel byggd 2007. Ca 80m3 vatten. Värmepump HeatForce 222, pooltrappa roman-end, jetstream 2,2kw, saltgenerator Balneo 20, automatiskt poolöverdrag pool-lock.
SPA-bad Warrior XL från Nordic Hot Tubs

Utloggad Viper

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #7 skrivet: juli 30, 2009, 14:39:43:43 »
Vet nån om någon bra firma i usa som säljer pooldammsugare?

Utloggad Lekpappan

SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #8 skrivet: juli 31, 2009, 08:59:42:42 »

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot/dammsugare
« Svar #9 skrivet: juli 31, 2009, 10:49:04:04 »
Hej har en fråga bara när ni som köpt fr land utanför EU
som USA eller Australien har ni inte åkt på moms o ev annan
avgift <dontkn>. För när jag skicka efter program fr USA för ett ant år sen så fick jag bet moms o ngn annan avgift blev nästan
dubbla priset, eller är det lite lotteri över detta om man åker på't.
Har ju sett de som köpt saltklorinator fr. Aus. lockande pris
i förh t Sverige
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan