CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ännu en entusiast.Bilder och poolbyggarromantik. Finns det aldrig problem? Jodå!  (läst 41170 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolnisse

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Rubinpool 7x1,5m, Brillix inverter, Saltklorinator
    • Visa profil
SV: Ännu en entusiast...
« Svar #10 skrivet: juli 08, 2007, 08:55:40:40 »
Jag har byggt min pool som en termos!  Isolering under, runt om och bubbelplast ovanpå. Höll 27 grader utan uppvärmning senaste värme böljan i år.  Idag 24 grader. 

Hälsn Poolnisse  (36 kubik Primastarpool 6,4m x 1,21m,  rund)
poolnisse :)

Poolgiganten

Utloggad zooo

SV: Ännu en entusiast...
« Svar #11 skrivet: juli 10, 2007, 22:19:36:36 »
Ok, då har jag börjat gräva för poolen!! Svettigt!  ::)
Tack och lov så ska jag bara jämna ut marken men det betyder ändå 30 cm på ungefär halva poolen. Detta ska bli intressant! Det som började med en rund plaskpool utan tanke på värme håller på att växa ut till ett helhetskoncept med bergVP, styrenhet och VVx samt frikyla, dvs. behagligt kallt inomhus under sommaren. Kostsamt? Absolut, men jag bedömer att värdet på huset ökar flera gånger investeringen. Dessutom ökar livskvaliteten högst betydligt. Jag har för avsikt att bistå med bilder allteftersom bygget fortskrider, men jag är inte på det klara över om jag ska publicera sånt i denna tråd?
Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Utloggad zooo

SV: Ännu en entusiast...bygget är igång och bilder kommer snart!
« Svar #12 skrivet: juli 28, 2007, 17:21:15:15 »
Hej igen !
Efter ett uppehåll pga semesterresa norrut (där har vädret varit gott  O0 )är det nu dags att fortsätta med utgrävningen för poolen. Nu är utgrävningen klar. Vad som bekymrar något är att underlaget inte är helt jämnt, dvs. det är "gropar" i underlaget. Men jag tänker mig att stenmjölet är det som jag jämnar ut med. Är det rätt tänkt?
Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Ännu en entusiast...bygget är igång och bilder kommer snart!
« Svar #13 skrivet: juli 28, 2007, 19:34:34:34 »
Stenmjøl kan du fint bruke. Skal du ha noe isolasjon i bunn?

Utloggad zooo

SV: Ännu en entusiast...bygget är igång och bilder kommer snart!
« Svar #14 skrivet: juli 29, 2007, 21:56:40:40 »
Jodå, Bidda, jag tänker ha en konstgräsmatta i botten. Inte mycket till isolering, men jag gräver inte heller ner poolen utan jämnar bara av till plan yta (nog så arbetsamt  <antman>).
Jag har ju köpt en rund ovanmarkspool (Cranpool) och de rekommenderar att man sätter trädgårdsplattor under varje stötta. Jag har inte sett många här på nätet som har nämnt stenplattorna. Räcker det inte med att man paddar stenmjöl så det blir hårt? Det är ju inget tryck nedåt på stöttorna? Min botten är just nu plan och stenhård. Jag har nu satt byggplast på plattan och avser att lägga konstgräsmatta imorgon och resa poolen. Jag har vissa tveksamheter gällande byggplasten...ska jag ha den mellan konstgräset och stenmjölet? Är det vettigt? Eller ska jag ha "gräsmattan" direkt mot stenmjölet?
Idag har hela familjen hjälpt till med att gräva, kärra bort utgrävt material, jämna av plattan och padda. Alla var mycket duktiga. Men då behöver inte någon nyttja det kommunala badhuset heller när väl poolen är klar! O0
Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Utloggad zooo

SV: Ännu en entusiast...bygget är igång och bilder finns här!
« Svar #15 skrivet: juli 29, 2007, 23:42:50:50 »
Hej!
Nu har jag några bilder att dela med mig av. Jaha...endast 4 bilder kan bifogas...ok...då kommer fler strax.

Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Utloggad zooo

SV: Ännu en entusiast...bygget är igång och bilder finns här!
« Svar #16 skrivet: juli 29, 2007, 23:44:24:24 »
Mera bilder!
Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Utloggad zooo

SV: Ännu en entusiast...bygget är igång och bilder kommer snart!
« Svar #17 skrivet: juli 29, 2007, 23:45:18:18 »
Och ännu en bild... O0
Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Ännu en entusiast...bygget är igång och bilder finns här!
« Svar #18 skrivet: juli 30, 2007, 00:06:47:47 »
Var hos meg også beskrevet betongplatta under stødplaten men brukte ikke disse da jeg hadde isolasjon som underlag over stenmjølet.

Ville nok ha lagt plasten i mellom stenmjølet og gresmattan for å hindre at fukt fra bakken kommer opp i denne.

Utloggad zooo

SV: Ännu en entusiast...bygget är igång och bilder finns här!
« Svar #19 skrivet: juli 30, 2007, 00:25:57:57 »
Hej Bidda !
I botten är det en marktäckningsduk som inte släpper igenom växtlighet men som ovanifrån släpper igenom vatten. Ovanpå stenmjölet tänkte jag lägga en plast och därefter "gräsmattan". Är det så du tycker att jag borde göra?

Cranpool rund 4,60 x 1,32 djup
Pahlén Maxitemp 51

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag