CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tappar vatten  (läst 1113 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mickelin

Tappar vatten
« skrivet: juli 10, 2018, 18:55:41:41 »
De senaste veckorna har jag tappat ca 4-6cm per vecka. Läcka eller avdunstning? Hittar inget uppenbart läckage och det har ju varit osedvanligt soligt och varmt. Hur mycket fyller ni på i veckan?

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Tappar vatten
« Svar #1 skrivet: juli 10, 2018, 19:18:49:49 »
du får nog ange hur stor pool du har eller i alla fall m2 yta <antman>

Men om vi pratar en "normal" villapool i detta väder och om du inte har överdrag 24 timmar , då är 4-6 cm VÄLDIGT lite avdunstning, det kan jag ha på 2 dygn när det är 26 grader varm och 30 i vattnet

Utloggad Mickelin

SV: Tappar vatten
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2018, 19:56:28:28 »
Tack, det låter betryggande. Poolen är på 31m3, ca 4x8. De senaste dagarna har den varit otäckt, temp ca 29-30. Det är nog bara avdunstning då. Funderar på att fixa automatisk påfyllning.

Utloggad Coolg8

SV: Tappar vatten
« Svar #3 skrivet: juli 10, 2018, 20:13:11:11 »
Hej
Har också 8x4 och förra året fyllde jag på den 2 ggr under säsongen, i år har jag redan fyllt fyra ggr.

mycket badande och poolen avtäckt hela dagar. 31 grader i poolen ger en del bad.


Utloggad nyburjare

SV: Tappar vatten
« Svar #4 skrivet: juli 10, 2018, 22:31:32:32 »
Hej
Har också 8x4 och förra året fyllde jag på den 2 ggr under säsongen, i år har jag redan fyllt fyra ggr.

mycket badande och poolen avtäckt hela dagar. 31 grader i poolen ger en del bad.
oj de va få gånger, du har tak ?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag