Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Frågor om solfolie?  (läst 6727 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pollyester

SV: Frågor om solfolie?
« Svar #10 skrivet: oktober 09, 2017, 16:46:56:56 »
Vi köpte en bubbelfolie till vår förra pool (5,5 m i diameter) på Comfortbutiken, den kostade ca 3000 och var av bra kvalité. Dock fruktansvärt tung att dra av (kunde ej ha upprullare). I stort sett omöjlig att dra av för mig ensam (frun i huset) och omöjlig att lägga på ensam. Vår pool var fristående på gräsmattan, ej nergrävd, men inbyggd och med träsarg upptill runt omkring.
När man drog av den låg den i en jättestor hög på gräsmattan, den tog rejält med plats. Antar att en billigare (som jag antar dock ej håller så länge och inte heller håller värmen lika bra) är lättare att hantera, men jag skulle i a f inte skaffa en bubbelfolie igen utan att ha upprullare.

Poolgiganten

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Frågor om solfolie?
« Svar #11 skrivet: oktober 09, 2017, 21:05:51:51 »
Vi köpte en bubbelfolie till vår förra pool (5,5 m i diameter) på Comfortbutiken, den kostade ca 3000 och var av bra kvalité. Dock fruktansvärt tung att dra av (kunde ej ha upprullare). I stort sett omöjlig att dra av för mig ensam (frun i huset) och omöjlig att lägga på ensam. Vår pool var fristående på gräsmattan, ej nergrävd, men inbyggd och med träsarg upptill runt omkring.
När man drog av den låg den i en jättestor hög på gräsmattan, den tog rejält med plats. Antar att en billigare (som jag antar dock ej håller så länge och inte heller håller värmen lika bra) är lättare att hantera, men jag skulle i a f inte skaffa en bubbelfolie igen utan att ha upprullare.

Det låter inte alls bra. Den bubbelplasten jag tittar på väger 460 gram/m2. Det blir med en 8x3,5m pool 13kg överprisad plast. Skulle det vara svårt att hantera? Jag får ringa Plastman och fråga om volymen.

Utloggad pollyester

SV: Frågor om solfolie?
« Svar #12 skrivet: oktober 10, 2017, 13:25:17:17 »
Det var inte vikten i sig på bubbelfolien som var det stora problemet utan att den suger fast i vattnet så in i bängen när man ska dra av den. Sen låg ju vår på backen så man var tvungen att lyfta upp hela sjoket och försöka få det över kanten och sen dra ut det på vattenytan. Inte helt lätt. På bilden syns altanen som är ca 70 cm över backen, man ser en kant av det grå överdraget i bortre delen av bilden, där låg även bubbelfolien och bägge skulle alltså upp från backen (ca 140 cm) och på poolen. Har man poolen och däcket i samma höjd så man bara kan dra rakt av och låta täckningen ligga på trädäcket är det säkert lättare att hantera. Men som sagt, jag skulle välja upprullare i alla fall, det är så mycket lättare att hantera samt att det inte är så roligt med en hög med bubbelfolie mitt i poolmiljön. :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag