CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Höja lufttemperaturen till värmepump med solenergi  (läst 1660 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fiskarn

Höja lufttemperaturen till värmepump med solenergi
« skrivet: februari 18, 2009, 18:55:49:49 »
Hej!

Här kommer mitt första inlägg i detta forum. Har dock läst en hel del inlägg i samband med att vi köpte pool i höstas. Det blev en Octavia 4,1x6,6 från Folkpool med CompHeat90 värmepump och klorinator. Polen är inte helt färdiginstallerad, men det är vatten i. Pump och värmare är inte anslutet ännu. Håller på att förbereda detta nu så att det går snabbt att dra igång när isen har smällt.

Nu till min fråga. Jag har en solvärmefångare från Solarventi, http://www.solarventi.se/produkter/sider/sv7_side.htm, på min friggebod där pump, filter mm är installerade. Nu funderar jag på att styra varmluftflödet från solvärmefångaren till intaget på poolvärmepumpen som står precis utanför friggeboden. Vad tror ni om det? Finns det någon risk att lufttemperaturen blir för hög för värmepumpen? Kommer jag att tjäna något på detta?

/Fiskarn

6,6x4,1 Octavia Folkpool, saltvatten.
Pooltak Aluna Wariant lågt.
Minimaster för styrning/dosering av klor och pH.
UV-rening Auto UV-75 från Pahlén.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag