CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Friggebod med bastu  (läst 5153 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pool09

Friggebod med bastu
« skrivet: augusti 10, 2011, 10:44:31:31 »
Blir kanske till nästa år, men är det någon som gjort detta? Dvs, jag tänker mig en friggebod på 15 kvadratmeter som går i stil med huset, och helt anpassad för att bara rymma en bastu och en kyl kanske... ;D

Som ett litet relaxrum alldelels intill poolen, och någon form av sittgrupp eller soffa i lite mindre format lär också få plats, och så en Tv på ena väggen för lite fotbollsmatcher osv.

Ena långsidan som vätter mot poolen, ser jag framför mig med lite större glaspartier så man hela tiden har kontakt med poolen.

15 kvadratmeter är ju ändå ganska mycket, och bastun tar ju inte så mycket plats, MEN, är det någon som gjort något liknande och kan bidra med lite inspiration, både utvändiga och invändiga bilder?

Poolgiganten

Utloggad swanthe

SV: Friggebod med bastu
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2011, 14:17:20:20 »
Vi var inne på precis samma linje när vi planerade och började bygga poolen förra året. Tyvärr blev det ingen bod, kostnaden drog iväg tillräckligt ändå. Får se om den blir till i nästa etapp.

//Swanthe
4x8m med plåtstomme från Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme från Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad pool09

SV: Friggebod med bastu
« Svar #2 skrivet: augusti 15, 2011, 23:14:31:31 »
Yep, men nu har det gått ett par år, för tråkigt att inte ha något projekt... ;D

Vädermässigt har denna säsong varit usel, men om man nu vilar ytterligare över höst/vinter, borde man kunna dra igång detta till våren. Gott om tid att tänka ut hur man vill ha det, men skulle ändå vilja ha mer inspiration, gissar ändå att ett antal här har gjort något liknande, så lägg gärna in lite bilder och kom med råd/tips om ni har några!

Utloggad KarlINykvarn

SV: Friggebod med bastu
« Svar #3 skrivet: september 09, 2011, 18:03:46:46 »
Lustigt att läsa om det för vi har en sån bastu, 2-delad med ett parti stort nog för en kyl och så :-)

Den ska lyftas på plats tills nästa år tror jag.

/Karl
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Utloggad AnteMalm

SV: Friggebod med bastu
« Svar #4 skrivet: juli 09, 2012, 11:07:04:04 »
Hej !

Vilken klockren formulering, håller precis på att planera för samma grej.
Först tänkte jag en friggebod med mycket inglasning som uterum, sedan kom jag givetvis på att även bygga in en vedeldad bastu..., så nu har jag kommit fram till att ha en friggebod med kombinerad relax/bastu.
Det jobbiga är att har man bastu måste man ju kanske ha en dusch och då vill man alltså dra in vatten. Vill inte ha friggan uppvärmd annat än när jag använder den, så det innebär problem med fruset vatten...Sedan påpekade en poalre...Bastu+öl = toalett ....så nu börjar det spåra ur, avlopp går ju att fixa enkellt...men hur blir det med vatten....

Så frågan blev det någon bastu så man kan få lite inspiration med bilder ideér
Svänger mellan att göra friggan som ett vanligt uterum/gästrum eller mer arbetad som bastu/relax.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag