VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dagstemp 2011  (läst 82146 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Dagstemp 2011
« Svar #20 skrivet: april 03, 2011, 16:39:10:10 »
Poolöppnin​g i Ekeby 2/4 O0
Avvaktar kommande dagars väderprognos innan bergvärmepåslagning till pool - räknar med vid hyfsat väder ca. 14 dgr. med 2+graders ökning per dygn till +30 grader.
Säsongen är igång! <antman>

https://picasaweb.google.com/105354474056678056361/20110402PooloppningEkeby?authkey=Gv1sRgCLemp8ezo5WMLA&feat=directlink

hälsar "Poolbadaren"
« Senast ändrad: april 03, 2011, 17:54:15:15 av Poolbadaren »
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Poolgiganten

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Dagstemp 2011
« Svar #21 skrivet: april 03, 2011, 16:53:27:27 »
30 grader sen drygt en vecka och dagliga bad 8)
Bara att gratulera! O0
Taket ser jag nu som "hemligheten" jmf. med min poolstart...inte bra, närmar mig en icke önskad utgift... :o
(...förutom "prestigeförlusten"...hoppas inte "Lotteröd" ser detta sett till mina tidigare "tak-statements"... >:D)

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Fia

SV: Dagstemp 2011
« Svar #22 skrivet: april 03, 2011, 20:07:56:56 »
Hur går det Tisella?
Hur många grader har ni kommit upp i nu?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Dagstemp 2011
« Svar #23 skrivet: april 04, 2011, 01:22:51:51 »
Det knallar uppåt sakta men säkert.
Låg lite efter i rapporteringen men har haft det uppskrivet. Det är uppdaterat nu.  8)

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Dagstemp 2011
« Svar #24 skrivet: april 04, 2011, 16:32:03:03 »
Hej
bara att gratulera er som bor i värmen, här i Mälardalen har vi just nu 7 grader ute samt 4 i poolen samt is upptill, tror termometern är hel//carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Mr2T

SV: Dagstemp 2011
« Svar #25 skrivet: april 04, 2011, 16:35:26:26 »
Knappt 19 grader, kollade nyss. Kör enbart cirkulationspumpen mot solfångarna, 6 timmar om dagen, dvs jag omsätter allt poolvatten två gånger per dygn ungefär.
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Utloggad zek

SV: Dagstemp 2011
« Svar #26 skrivet: april 04, 2011, 18:44:54:54 »
Termometern sönderfrusen men nu är cirkulationen på och isen i princip borta, några "flak" flyter runt fortfarande. Vet ej hur länge man skall vänta innan BVP:n skall få börja jobba. Hur länge väntar ni andra som inte har pooltak ? Det vore ju trevlig med bad till Påsk ju.....
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Dagstemp 2011
« Svar #27 skrivet: april 04, 2011, 20:23:05:05 »

[/quote]

Taket ser jag nu som "hemligheten" jmf. med min poolstart...inte bra, närmar mig en icke önskad utgift... :o
(...förutom "prestigeförlusten"...hoppas inte "Lotteröd" ser detta sett till mina tidigare "tak-statements"... >:D)

Mvh. "Poolbadaren"
[/quote]

 >rulla< Så det är ett pooltak på väg till Ekeby inom snar framtid ? att du sakta, men säkert äntligen kommit på "hemligheten" Poolbadaren !!!! Din prestigeförlust kommer att rinna ut i sanden och bli ett minne blott  8) den dagen taket är på plats  ;) Själv får jag väl, den dagen detta kommer att ske, gå ut och "sätta ett kryss i taket" för att du har kommit till skott  O0

I vår pool är det ca.13-14 grader i vattnet nu. Vinterstängde inte poolen utan lät vattennivån vara som den brukar och har haft pumpen igång vissa timmar per dygn. Chockklorade för 3 dagar sedan för klorvärdet var nere på en 2:a, har inte chockklorat sedan i mitten på oktober, tänkte det är bra att göra det nu, eftersom det fortfarande är för kallt för att bada. Nu går pumpen dygnet runt, och vi hoppas på många soltimmar framöver, då stiger vattentemperaturen snabbt.

LOTTERÖD   
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Dagstemp 2011
« Svar #28 skrivet: april 05, 2011, 00:16:18:18 »
Kom på att det är helt ointressant att jag skriver vad utetempen är vid ett givet klockslag. Kommer använda mig av dygnsmedel-temp ute istället. Dags för redigering =)

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Dagstemp 2011
« Svar #29 skrivet: april 05, 2011, 09:53:55:55 »
Hej igen
Tror det vore intressant om alla uppdaterade sin profil med var man bor t.ex sthlm, Borås
Vore roligare att följa tempskillnaden i landet då
//carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag