CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Äntligen på G!  (läst 16619 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #10 skrivet: juni 11, 2011, 21:30:50:50 »
  Eftersom jag redan är gift och inte kände nån speciell hänryckning så murade jag en halv stödmur med. Om ni undrar om det finns Knott, Myggor och andra flygfän i Småland så finns det massvis, särskilt på Kaveldunsgatan i Vaggeryd!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Poolgiganten

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #11 skrivet: juni 12, 2011, 22:26:48:48 »
Ett nytt 14 timmars passa är avklarat! Paddat med stenmjöl som jag hittade med lite tur kan man säga. Hade tänkt att strunta i det först men när det var gratis så slog jag till! Blev ett par skift med murarna med. Konsaterar att om jag köpt en rund 5 meters pool så had jag nog varit klar nu.... >rulla< <sol> ;D!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #12 skrivet: juni 14, 2011, 22:04:28:28 »
Ville bara visa att murarna växer så sakteliga! Ni som funderar på att bygga en 10 x 5 så går det åt 126 Lecastenar och ca 40 säckar färdigblandad cement. Roligt att många följer projektet, en del tom kommer in och gräver. Iofs bara 1 (en) som gjort det och ett spadtag, alltid en början!
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #13 skrivet: juni 16, 2011, 21:55:26:26 »
Äntligen! Nästan klar med gjutningen, bara ett skift + 1 sten kvar... Självklart var det fel Lecasten jag fick när jag skulle komplettera det som fattades. Ni får även ett par bonusbilder som visar hur man enkelt transporterar längre saker på ett smidigt sätt!
« Senast ändrad: juni 16, 2011, 22:01:14:14 av LUS »
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #14 skrivet: juni 18, 2011, 20:51:19:19 »
  Nu är vi snart på G. Frågan är hur man får ner rullarna med plåt utan att slå ihjäl sig? Om nån av er har byggt en sån pool, 10 x 5 som jag bygger så undrar jag om de rakar listerna skall vara exakt 5000 mm? Är med en rund list på ca 30 cm, gissar att den skall sitta på övre kanten för att ev få poolen att bukta utåt? Om ni un dar hur mycket makadamm det går åt till en 10 x 5 så är det ca 20 ton, iskyfflat med kärra...
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #15 skrivet: juni 28, 2011, 20:10:15:15 »
Ett stort steg för familjen Seger, kanske inte för övriga världen, men ändå! <antman> :D
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad GamboTurbo

SV: Äntligen på G!
« Svar #16 skrivet: juni 28, 2011, 21:32:58:58 »
Liner på plass i poolen. Jeg vil tro at det føles som om man har kommet veldig lang i prosjektet!
Veldig bra!  O0

Hilsen Turbo

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Äntligen på G!
« Svar #17 skrivet: juni 29, 2011, 12:45:29:29 »
Stiligt!

Snart är det bad!

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad LUS

SV: Äntligen på G!
« Svar #18 skrivet: juni 29, 2011, 20:17:16:16 »
Går verkligen alla vecken bort eller måste jag tömma poolen?
Ovalpool från Rubinpool 10 x 5, Klasik C tak 180 Heatpiperör för uppvärmning av hus & pool,

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Äntligen på G!
« Svar #19 skrivet: juni 29, 2011, 20:44:53:53 »
Vecken går inte bort efter att du fyllt poolen, du måste försöka "stryka bort dem" medan du fyller.
Innan du började fylla skulle du nog försökt sträcka poolbotten lite mot kortsidorna.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag