Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Äntligen är poolen klar!  (läst 67321 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #10 skrivet: januari 27, 2009, 19:08:18:18 »
Hej Slottet!

Det är väl bra att man kan hjälpa varandra här på forumet.

Jag fastnade för saltklorinator och automatisk poolstädare också. Har du funderat på detta?

Blir avundsjuk på dig för pooltaket, men tyvärr har jag ingen plats för det.
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Poolgiganten

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #11 skrivet: januari 27, 2009, 20:02:05:05 »
Hej Dacke!

Jodå poolrobot ska jag ha och saltklorinator funderar vi på men har inte riktigt bestämt oss. Är det bra tror du?  Pooltaket blir fin fint, det hoppas jag blir en mycket bra investering.
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #12 skrivet: januari 28, 2009, 08:20:12:12 »
Jag har inte provat själv, men många här på forumet tycker vattnet blir behagligare att bada i. Dessutom blir poolen mera lättskött.

Men tänk på att alla armaturer måste vara av plast i stället för rostfritt om du väljer saltklorinator.

Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #13 skrivet: januari 28, 2009, 17:05:16:16 »
Hej! Jag använder saltklorinator, hade första 2 åren vanligt klor. Vilken skillnad, mycket härligare inte så obehagligt, är man dessutom känslig för klor eller om gästerna är det, så är detta kanon även lättare hålla balansen i vattnet. Även man spar på handdukar o badkläder sliter inte så på detta, vanligt klor går hårt fram med dessa. För övrigt fast man byggt klart roligt läsa om projekten, bra val m pooltak O0. Saknar detta men det skall bli en vacker dag o när finanskris mojnar lite mer  >:(.
Roland.
Blev visst lite felskrivit, dålig förhandsgranskning, la till orden (eller om) så blev det nog mer rätt
 ::)
« Senast ändrad: januari 28, 2009, 22:05:26:26 av RoJo »
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad matz

SV: Äntligen......
« Svar #14 skrivet: januari 28, 2009, 18:03:27:27 »
Saknar detta men det skall bli en vacker dag o när finanskris mojnar lite mer  >:(.

Apropå finanskrisen...tyvärr är ljuset i tunneln släkt
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #15 skrivet: januari 28, 2009, 21:26:36:36 »
Hej Rojo!

Om man är känslig mot gästerna bör man väl inte bjuda in dom, saltgeneratorn rättar väl inte till den biten eller???? :D :D ;D ;D

Ja man kanske ska ha en saltgenerator trots allt ::)

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #16 skrivet: januari 28, 2009, 22:09:25:25 »
 ;D det är ju klart att det kan bli jobbigt. Det blev lite fel två ord gör rätt mycket. >rulla< ;D
Måste kolla lite bättre nästa gång men å andra sidan blir det ju inget roligt om allt är helt perfekt.
Roland
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #17 skrivet: januari 28, 2009, 22:37:51:51 »
;D det är ju klart att det kan bli jobbigt. Det blev lite fel två ord gör rätt mycket. >rulla< ;D
Måste kolla lite bättre nästa gång men å andra sidan blir det ju inget roligt om allt är helt perfekt.
Roland

Håller med Roland!!
Ser att du kör med salt. Har du rostfria detaljer eller plast i poolen? Om du har rostfritt, vilken salthalt kör du med?

//Mats
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad slottet

SV: Äntligen......
« Svar #18 skrivet: januari 29, 2009, 10:52:50:50 »
Hej Roland!

Nej då inget illa menat jag tyckte det blev en mycket rolig förväxling av ord och det kan behövas i allt jobb med förberedelserna inför bygget. Just nu verkar det aldrig ta slut, offerter till höger och vänster och alla säger olika. Sen verkar det som om alla poolföretag är desperata och sälja för dom ringer hela tiden och vill lämna ytterligare rabatter etc, visserligen bra för mig som kund men någon gång måste man ju ta ett beslut oxå!

Vicki
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Äntligen......
« Svar #19 skrivet: januari 29, 2009, 21:02:29:29 »
Hejsan! Jag har plastdetaljer för jag visste att jag skulle installera detta, så det var en grej som min poollev förklarade att det var bäst så, kommer inte riktigt ihåg värdet men nånstans runt 5 på teststicka. Det är ju tydligen så att uppåt är ingen fara men nedåt kan förstöra cellen som gör klor o det vill man nog helst inte mycke pengar för ny, den var dyr men jag passade på vid vårkampanj som folkpool hade för snart 3 år sen. Jösses!, det närmar sig redan 5 års jubileum 8), vad tiden går :(. Men det jobbigaste är ju den långa vintern numera men nu är det ju snart på g, 4:e april ifjol så det närmar sig  <sol>
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag